تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

رئیس اتاق اصناف :پنچرگیرها هم نرخ خود را با قیمت ارز محاسبه می‌کند

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: رشد جمعیت را در دهه سوم انقلاب شاهد بودیم و دهه چهارم انقلاب هم فارغ‌التحصیلانی هستند که باز هم مزیت شغلی برای آن‌ها تعریف نشد، بنابراین یک بازار متورمی درست کرده‌ایم که کسی حریف آن نیست.

رویداد۲۴-رئیس اتاق اصناف ایران گفت: رشد جمعیت را در دهه سوم انقلاب شاهد بودیم و دهه چهارم انقلاب هم فارغ‌التحصیلانی هستند که باز هم مزیت شغلی برای آن‌ها تعریف نشد، بنابراین یک بازار متورمی درست کرده‌ایم که کسی حریف آن نیست.

علی فاضلی امروز با حضور در جمع تولید‌کنندگان کفش گفت: هیچ کس حق ندارد از تجمع صنفی ایراد بگیرد و هر تجمع صنفی صرفا، بیانگر مشکلات صنفی است.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تجمع صنفی حق اصناف است، افزود: اگر این کار صورت نگیرد، بر شما خرده خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه قدم‌هایی در مجموعه بنگاه‌های کوچک و متوسط برداشته شده، اما هنوز چند ایراد اساسی وجود دارد، اظهار داشت: این ایرادات در ۴۰ سال گذشته نه تنها رفع نشده، بلکه تقویت هم شده است.

فاضلی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم به مسائل اقتصادی سیطره پیدا کنیم، گفت: گفته می‌شود، اصناف گران‌فروشی می‌کنند و اصناف یکی از عاملان اصلی در گران‌فروشی‌ها هستند، ولی آقایان متوجه نیستند که صنف را درست تعریف کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: ما مزیت‌های اشتغال را در اوایل انقلاب در جا‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی و بخش دولتی از دست دادیم.

فاضلی اظهار داشت: وقتی در برخی بخش‌ها مزیت اشتغال از دست می‌رود، بنابراین باید در بخش‌های دیگری اشتغال ایجاد کرد که یکی از این بخش‌ها بازار بود، بطوری که در دهه دوم انقلاب مواجه شدیم با نیروی بازگشته از جنگ تحمیلی و آن‌ها هم جایی برای کار نداشتند که باید در بازار برای آن‌ها کار تعریف می‌شد.

وی افزود: رشد جمعیت را در دهه سوم انقلاب شاهد بودیم و باید برای این دسته هم در بازار اشتغال ایجاد می‌شود و دهه چهارم انقلاب هم فارغ‌التحصیلانی هستند که باز هم مزیت شغلی برای آن‌ها تعریف نشد، بنابراین یک بازار متورمی درست کرده‌ایم که کسی حریف آن نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: در حوزه اقتصاد برعکس سایر حوزه‌ها دقیق کار نکرده‌ایم و مردم را به حساب نیاورده‌ایم، رانت در بدنه اقتصاد دولتی اقتصاد کشور را فلج کرده است.

فاضلی اظهار داشت: امروز دشمن هدف اصلی خود را در حوزه اقتصاد متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه مشکل نقدینگی در بنگاه‌های تولیدی مشکل اصلی است، اما فراهم کردن نقدینگی با سود‌های بالای تسهیلات به درد تولید نمی‌خورد.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه قیمت نرخ تسهیلات در ایران بالاست، اظهار داشت: تولید‌کننده مورد حمایت نیست، در حالی که اولین قدم برای حمایت از تولید‌کننده باید کم شدن نرخ سود تسهیلات باشد.

*بانک‌ها مثل قارچ سبز شدند و الان بنگاه‌داری می‌کنند

وی افزود:، اما بانک‌ها می‌گویند که ورشکست شده‌ایم، بانک‌هایی که در دهه‌های دوم و سوم انقلاب مانند قارچ سبز شدند و الان بنگاه‌داری می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به مصوب شدن بسته حمایت از اصناف گفت:، اما هیچ مبلغی برای حمایت از اصناف پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اسامی گیرندگان ارز برای واردات مواد اولیه باید اعلام شود، گفت: وقتی من نمی‌دانم ارز برای واردات به چه کسی پرداخت شده است چگونه می‌توانم بازار را کنترل کنم؟ چقدر به صنایع چرم ارز داده شده تا من بروم یقه کارخانجات را بگیرم.

رئیس اتاق اصناف اظهار داشت: چند روز پیش در یک مغازه پنچرگیری بودم که توسط صاحب آن پنچرگیری برای فردی که از خدمات آن واحد صنفی استفاده کرده بود، یک فاکتور ۱۶۵ هزار تومانی صادر شده بود که وقتی از وی سوال کردم دلیل رقم بالای فاکتور چیست، گفت: من نرخ خدماتم را با نرخ ارز محاسبه می‌کنم و نرخ خدماتی را که امروز محاسبه می‌کنم، با نرخ یورو ۱۱ هزار تومانی محاسبه شده است.

فاضلی با بیان اینکه همه موضوعات را این گونه می‌بینیم گفت:، اما متاسفانه تولید کننده از این سفره هیچ بهره‌ای نمی‌برد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات تخصیص ارز قطعا جلسه‌ای را در بانک مرکزی خواهم داشت، گفت:، اما در مورد بیکاری باید بگویم که این مشکل فقط به صنف شما مربوط نمی‌شود و حل مشکل بیکاری در دست من نیست.

رئیس اتاق اصناف افزود: رونق اقتصادی ابزار خودش را می‌خواهد و بنگاه‌های کوچک در ابتدا توان حضور در بازار‌های بین‌المللی را ندارند و همچنین توان مقابله با هلدینگ‌های بزرگ جهان را ندارند.

وی افزود: دشمن سخت به حوزه اقتصاد چشم بسته است که انقلاب را از این ناحیه آسیب‌پذیر کند.

فاضلی اظهار داشت: دشمن از هر حوزه‌ای که وارد شد، موفق نشد و حوزه اقتصاد آخرین نگاه دشمن است.

وی با بیان اینکه مشکلات شما را تایید می‌کنم، اظهار داشت:، اما شما هم باید مسائل دولت و مشکلات دولت را در نظر گرفت.

رئیس اتاق اصناف در پایان اظهار داشت: تا انجا که بتوانم سعی در حل مشکلات صنف را دارم، ولی باید حل این مشکلات در حد و توان من باشد.

برچسب ها: اتاق ، اصناف ، فاضلی ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان