تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۷

امروز بازار بعد از چهل سال بسته شد/تقاضا کردیم نیروی انتظامی به بازار ورود نکند/ تعطیلی بازار ادامه‌دار نیست

دبیر کل جامعه اصناف و بازار گفت: چهل سال بود این نوع حرکت را که بازار را ببندند،نداشتیم اما امروز این اتفاق افتاد و به نظرمان می‌رسد که دلیل آن فقط و فقط سوء مدیریت در درون کشور است.

رویداد۲۴-دبیر کل جامعه اصناف و بازار گفت: چهل سال بود این نوع حرکت را که بازار را ببندند،نداشتیم اما امروز این اتفاق افتاد و به نظرمان می‌رسد که دلیل آن فقط و فقط سوء مدیریت در درون کشور است.احمد کریمی اصفهانی درباره وضعیت امروز بازار تهران گفت: با توجه به اینکه عده‌ای به بازار آمده‌اند و من ماهیتا نمی‌دانم چه کسانی بودند اما با توجه به اینکه بستر آن در بازار آماده بود و نارضایتی کسبه و بازار هم وجود داشت، تقریبا بازار را برای دو سه ساعت بستند.

وی اظهار داشت: دولت باید بداند که چنین آتش زیر خاکستری وجود دارد که دلیل آن عدم ثبات اقتصادی و وضعیت امروز اقتصادی ما است.  دولت و رئیس دولت و تیم اقتصادی او نهایت بی‌توجهی و بی‌تدبیری را در این کار بوجود آوردند و در عین حال بی‌صداقتی آنها هم وجود داشت و با عدم صداقت با مردم صحبت کردند و اینها بستری شد برای این کار شد.

دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار تاکید کرد: چهل سال بود که این نوع حرکت را در بازار نداشتیم که بازار را ببندند اما امروز این اتفاق افتاد و به نظرمان می‌رسد که فقط و فقط به دلیل سوءمدیریت در درون کشور است.

وی با اشاره به بی‌ثباتی اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: قیمت کالاها مرتبا رو به افزایش است و از طرف دیگر کسی که کالایی را می‌فروشد نمی‌تواند جایگزین آن را دوباره تامین کند و کسی فروشی ندارد و این بی‌ثباتی باعث شده که نه خریدار و نه فروشنده راضی نباشند.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: در این دو سه ماهه اخیر با نمایندگان اصناف مذاکرات و نشست‌هایی داشتیم، ضمن اینکه هیچ کس نمی‌خواهد بازار ناامن شود اما همه نارضایتی اقتصادی را اظهار می‌کردند و ما مرتبا در مصاحبه‌ها اعلام می‌کردیم که این کار درست نیست و اقتصاد کشور  این بحران را به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: مرتبا تاکید می‌کردیم که بازار آبستن حوادثی است و این اتفاقی که افتاد ما باید قبلا پیش‌بینی می‌کردیم و وزارت اطلاعات باید افرادی که خارج از بازار هستند و به آن ورود می‌کنند را رصد کند.

کریمی اصفهانی با تاکید بر اینکه بازار مکانی اقتصادی است، عنوان کرد:‌ هر نوع حرکتی که شلوغ بشود بازار را به مخاطره خواهد انداخت و مشکلاتی را ایجاد می‌کند اما خدا را شاکریم که نیروی انتظامی که امروز و از صبح با آ‌نها در تماس بودم گوش شنوایی داشتند و تقاضا کردیم که به بازار ورود نکنید که این مشکلات تشدید نشود که خوشبختانه صدای ما را شنیدند.

وی اظهار کرد: مسئولان و دولتمردان ما فکر می‌کنند که مملکت ملک طلق آقایان است اما مملکت و مسائل آن مربوط به آحاد مردم است. به نظرمان می‌رسد دولت در این دو سه ماهه هر کاری و هر حرکتی که کرده دقیقا ضد اقتصاد بوده است.

این فعال سیاسی در تشریح پیش‌بینی خود برای روزهای آینده گفت: این تعطیلی ادامه پیدا نخواهد کرد و این به معنی این نیست که اگر همین امروز یا فردا بازار باز شد مشکلات تمام شده است، هر چند که مردم ما به نظام و کشورشان علاقمند هستند و انقلابشان را دوست دارند اما اقتصاد باید ادامه‌دار باشد و باز کردن بازار به معنای این نیست که آقایان فکر کنند، مشکلات تمام شد. نه خیر، تمام نشده و من اعلام می‌کنم که فکر نکنند که اگر فردا بازار باز شد، قضیه تمام شده است. باید به این مساله رسیدگی شود و ما آمادگی داریم که با مسئولان درباره حل این موضوع صحبت کنیم.

کریمی اصفهانی درباره اخباری درمورد احتمال برگزاری تجمعات دوباره بازاریان در تهران گفت: ما اگر این موضوع را تمام شده بدانیم شاید موجبی برای این نوع تجمعات باشد، اصل موضوع سر جای خودش باقی مانده منتها اینکه ما باید بدانیم که چه راهکاری را اعمال کنیم که ادامه‌دار نشود و این بستگی دارد که دولتمردان بنشینند و به این موضوع اهمیت دهند و کار را حل کنند نه اینکه آن را تمام شده تلقی کنند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان