تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۷

کاهش آلودگی هوای تهران طی سه سال آینده

استاندار تهران گفت: امیدواریم طی سه سال آینده با کاهش آلودگی هوای تهران مواجه شویم.

رویداد۲۴-استاندار تهران گفت: امیدواریم طی سه سال آینده با کاهش آلودگی هوای تهران مواجه شویم.‌ محمدحسین مقیمی در پایان جلسه ساماندهی وسایل حمل و نقل سنگین در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه دولت قرار است؛ 202 هزار دستگاه اتوبوس، کامیون و کامیونت بازسازی شده و در واقع خودروهای فرسوده سیستم حمل و نقل عمومی طی سه سال به خودروهای غیرفرسوده تبدیل شوند.

وی ادامه داد: این خودروهای فرسوده در استان و شهر تهران باعث آلودگی هوا می‌شوند، همچنین وسایل نقلیه‌ای که توسط آنها حمل و نقل بار در شب انجام می شود مثل کامیون‌ها و تریلی‌هایی که اقدام به حمل خاک، نخاله‌های ساختمانی و مصالح ساختمانی می‌کنند؛ همه این موارد می‌تواند از این طرحی که دولت مطرح کرده است، برخوردار شده و از خودروهای نو به جای خودروهای فرسوده استفاده کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه 50 درصد هزینه این طرح از محل صرفه‌جویی ارزی پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در اجرای این طرح هزینه مصرف سوخت کاهش می‌یابد، مقرر شده است که دولت 50 درصد هزینه طرح نوسازی را پرداخت کند. همچنین 20 درصد دیگر هزینه این طرح نیز توسط صاحبان و مالکان خودروهای فرسوده پرداخت می‌شود و 30 درصد باقیمانده از طریق سیستم بانکی و در اختیار دادن تسهیلات پرداخت می‌شود تا انشاالله در استان تهران که کامیون‌ها و اتوبوس‌ها سهم عمده‌ای در آلودگی هوای آن دارند با اجرای این طرح شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

مقیمی با بیان اینکه اگر این طرح به موقع اجرایی شود امیدواریم که طی سه سال آینده با کاهش آلودگی هوای تهران مواجه باشیم، تصریح کرد: سود تسهیلات در این طرح را شورای پول و اعتبار با توجه به سیاست‌های اقتصادی کشور تعیین می‌کند ما در استان مجری مصوبات دولت و شورای تامین پول و اعتبار هستیم البته نظراتمان را که از اتحادیه‌ها و کانون‌های کامیون‌داران و اتوبوس‌داران و سازمان‌های اجرایی استان دریافت می‌کنیم در اختیار وزرای ذیربط قرار می‌دهیم اما در نهایت شورای پول و اعتبار است که سود تسهیلات بانکی را برای این طرح‌ها مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح 50 درصد از هزینه توسط دولت پرداخت می‌شود، چرا که در این طرح هم سوخت صرفه‌جویی می‌شود و هم آلودگی هوا رفع می شود، همچنین با اجرای کامل این طرح کامیون‌ها نوسازی شده و آلودگی ناشی از فرسودگی این ناوگان برطرف می‌شود. رانندگان نیز که از این وسایل نقلیه فرسوده استفاده می‌کنند با اجرای این طرح راحت‌تر می‌شوند.

استاندار تهران تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا در اجرای این طرح بیشتر از تولیدات داخلی استفاده کنیم و تا جایی که می‌دانم قطعات قرار است از خارج از کشور وارد و مونتاژ و ساخت آن در داخل کشور انجام می‌شود.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان