تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۷
ابراهیم امینی در گفت‌وگو با رویداد24؛

شورای شهر به تخلف ایران مال مطمئن است/ شهردار پیشین منطقه 22 دفاعیات خود را عنوان کند

عضو شورای شهر تهران می‌گوید تخلفات پروژه ایران مال محرز است و شهرداری بر اساس مدارک و مستندانی که در دسترس دارد، اعلام کرده که این پروژه دارای تخلف است و این موضوع را مالک این پروژه نیز قبول دارد.
از تخلفات ایران مال مطمئن هستیم/ شهردارپیشین منطقه 22 دفاعیات خود را عنوان کند

رویداد۲۴ پروژه عظیم «ایران مال»درحالی همچنان به فعالیت‌ ادامه می‌دهد که شهرداری و سازمان بازرسی شهرداری رسما و صراحتا اعلام کرده‌اند که این پروژه دارای تخلفات متعددی است.

ساختمان تجاری ایران مال که در منطقه 22 تهران ساخته شده است، گویا هم به لحاظ تراکم و هم به لحاظ سواستفاده از تجاری بودن آن دارای تخلفات زیادی است و باعث شده تا شهرداری تهران به تخلفات آن رسیدگی کند. هرچند شیرازی رییس سابق سازمان بازرسی شهرداری‌ رسما از این پروژه به عنوان یک پروژه غیرقانونی و متخلف یاد کرده است، اما مالک و شهردار سابق منطق 22، این مسئله را قبول نداشته و در گفت‌وگویی که پیش از این با رویداد۲۴داشتند، اعلام کردند که اگر شهرداری مستندی دال بر تخلف این پروژه دارد، منتشر کند.

شورا در حال بررسی پرونده ایرال مال است

ابراهیم امینی عضوشورای شهرتهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده پروژه عظیم «ایران مال»، گفت: این پروژه طبق اعلام قبلی دارای تخلفاتی است که به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده است اما در خصوص آن هنوز تصمیم‌گیری صورت نگرفته است. اعضای كميسيون باید به صورت دقیق پرونده آن را بررسی کنند.  

مستندات تخلف ایران مال موجود است

امینی خاطرنشان کرد: اعلام تخلفات این پروژه براساس قوانین و مقررات اعلام شده است. اینکه شهردار سابق منطقه 22 می‌گوید تخلفی رخ نداده است هم در نوع خود جالب است، شهرداری مدارک و مستندات خود را ارائه می‌کند و ایشان هم می‌تواند با حضور در کمیسیون ماده 100 دفاعیات خود را اعلام کند. مطمئن هستیم که پروژه «ایران مال» بر اساس تراکم و پروانه‌ای که برای آن صادر شده دچار تخلف شده و مدارک و مستندات آن نیز موجود است.  

معلوم نیست جزای تخلف ایران مال نقدی باشد یا تخریب پروژه

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه خود مالکان این پروژه وجود تخلف را قبول دارند، تصریح کرد: شورا و شهرداری اکنون در حال بررسی این پرونده هستند، اما اینکه در نهایت جزای تخلف ایران مال نقدی باشد یا تخریب پروژه و اینکه تصمیمی در مورد این آن گرفته شود، معلوم نیست.  

عدم توقف پروژه ایران مال ارتباطی با پرسنل آن ندارد

ابراهیم امینی، ادامه داد: در خصوص اینکه این پرونده به ماده 100 رفته است اما کماکان در حال فعالیت است، باید بگویم که این موضوع به میزان و نوع تخلف بستگی دارد. زماني در يك پروژه از ميزان عرصه كه بايد به ساخت و ساز اختصاص داده شود تجاوز مي‌شود، تخلفات ایران مال تخلفات این چنینی نیست. تخلفات ایران مال بيشتراز نوع ساخت و ساز خارج از قوانين است بدون اينكه از ميزان عرصه‌اي كه در پروانه پيش بيني شده است، عدول شده باشد.  
 
عضو شورای شهر با بیان اینکه ادامه فعالیت «ایران مال» و عدم متوقف کردن این پروژه ارتباطی به پرسنل آن ندارد، تصریح کرد: متوقف نشدن این پروژه با وجود اینکه پرونده آن به کمیسیون ماده 100 رفته است، ارتباطی با میزان پرسنل آن ندارد و بر اساس قوانين و مقررات در مورد آن اتخاذ تصميم خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان