تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۷
علی گلمرادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

وزیر اقتصاد وزارتخانه را رها کرده است/ استیضاح کرباسیان رای می‌آورد

اساس همه مشکلاتی که در حوزه اقتصادی دیده می‌شود به تصمیم‌گیران آن بخش برمی‌گردد. اگر امروز ساختارها و فرآیندهای بسیاری از امور در حوزه اقتصادی مشکل دارد به تصمیمات همان افرادی مربوط می‌شود که اکنون در راس تیم اقتصادی دولت هستند.
111111111111111111111
رویداد۲۴ محمد آیتی: وضعیت اقتصادی کشور بحرانی است. این جمله‌ای است که این روزها بطور وسیع در تمام نقاط ایران دهان به دهان می‌شود. مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز در یک قدمی استیضاح است و در تعویض تیم اقتصادی دولت تنها اقدامی است که شاید نتیجه‌ای به دنبال داشته باشد، کما آنکه نمایندگانی که استیضاح کرباسیان را دنبال می‌کنند، معتقدند وزارتخانه متبوع او رها شده است. علی گلمرادی، نماینده ماهشهر در گفت‌وگو با رویداد۲۴ نیز می‌گوید: آنچه امروز باعث مشکل و نگرانی مردم شده، وضعیت اقتصادی کشور است. وزارت امور اقتصادی و دارایی در راس تمام دستگاه‌های اقتصادی قرار دارد و وظیقه اصلی این وزارتخانه سامان‌بخشی به امور اقتصادی کشور است اما بسیاری از نمایندگان معتقدند که این وزارتخانه رها شده است. اکنون ما از سوی وزارت اقتصاد هیچ برنامه و سیاست کارآمدی که بتواند گره‌گشا باشد و مشکلاتی که در این حوزه برای توده‌های مردم ایجاد شده را رصد کند و عالمانه به آن‌ها بپردازد را نمی‌بینیم.

عده‌ای از فضای بحران به سود خود استفاده می‌کنند

او افزود: وقتی همکاران من در مجلس که صدای مردم هستند این بی‌برنامگی را دیدند، با جدیت پای کار آمدند و در گام نخست تصمیم به استیضاح آقای کرباسیان، وزیر اقتصاد گرفتند. در حال حاضر اولویت اول کشور سر و سامان دادن به اقتصاد و رسیدگی به شرایط نامطلوب معیشتی مردم است. اگر امروز مشاهده می‌شود که بازار بی‌ثبات شده و وضعیت سکه و ارز در بدترین شرایط خود بسر می‌برد باید قبول کنیم که مدیریت اقتصادی کشور با مشکل روبروست. قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده و هر روز شاهد گرانی کالاهای مختلف هستیم. مردم از همه مسئولان انتظار دارند که جلوی این وضعیت نگران‌کننده گرفته شود اما می‌بینیم که همچنان عده‌ای از این فضا به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند و نظارت درست و منطقی هم بر این افراد نیست و نتیجه همین ضعف‌ها و کمبودها زندگی را بر همه مردم سخت کرده است.

مشکل اصلی سیستم اقتصادی را سوءمدیریت و بی‌برنامگی است

نماینده استان خوزستان در پاسخ به اینکه در حال حاضر با تعویض تیم اقتصادی دولت، شرایط بهبود پیدا می‌کند یا این سیستم و ساختار اقتصاد کشور است که کار را به اینجا رسانده، گفت: اساس همه مشکلاتی که در حوزه اقتصادی دیده می‌شود به تصمیم‌گیران آن بخش برمی‌گردد. اگر امروز ساختارها و فرآیندهای بسیاری از امور در حوزه اقتصادی مشکل دارد به تصمیمات همان افرادی مربوط می‌شود که اکنون در راس تیم اقتصادی دولت هستند و انتظار بود که این افراد پس از بحرانی شدن شرایط اقتصادی، کمی روش و منش خود را عوض می‌کردند. من مشکل اصلی سیستم اقتصادی را سوءمدیریت و بی‌برنامگی می‌دانم و تصورم بر این است که با تعویض تیم اقتصادی دولت و بر سر کار آمدن افراد نخبه و صاحب‌نظر در این حوزه می‌شود شرایط اقتصادی به مراتب بهتر از این را برای همگان رقم زد.

گلمرادی خاطرنشان کرد: اکثر نمایندگان مجلس معتقدند تیم اقتصادی دولت یازدهم از تیم اقتصادی که امروز بر سر کار است قوی‌تر بود، زیرا آن افراد بسیار عالمانه و سنجیده‌تر به موضوعات ورود پیدا می‌کردند. با کم‌کاری‌هایی که ما در حوزه اقتصاد شاهد آن هستیم یقین دارم که استیضاح وزیر اقتصاد رای می‌آورد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان