تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

۹۱۸ مدرسه دو شیفته در استان تهران داریم/ ۱۴ هزار کلاس درس در کشور نیاز به مقاوم‌‌‌‌سازی دارند

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: در استان تهران حدود ۹۱۸ مدرسه دو شیفته داریم که ۱۰۸ مدرسه در تهران و ۷۵۰ مدرسه در شهرستان‌‌‌های اطراف تهران است.

رویداد۲۴-رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: در استان تهران حدود ۹۱۸ مدرسه دو شیفته داریم که ۱۰۸ مدرسه در تهران و ۷۵۰ مدرسه در شهرستان‌‌‌های اطراف تهران است.بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌‌‌ساز استان تهران شامگاه امروز با حضور سید محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌‌‌السلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه تهران، مهرالله رخشانی‌‌‌‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌‌‌‌ساز کشور، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، محمدعلی افشانی شهردار تهران و جمعی از خیرین مدرسه‌‌‌‌ساز در سالن‌‌‌های همایش صداوسیما برگزار شد.

مهرالله رخشانی‌‌‌‌مهر در ابتدای این نشست گفت: من در دو بخش مطالبی را می‌‌‌‌‌گویم که در واقع گزارشی از کار ما محسوب می‌‌‌شود. در ابتدا مدارس استان تهران و دوم نقش و سهم خیرین مدرسه‌‌‌ساز است. در استان تهران حدود ۹۱۸ مدرسه دو شیفته داریم که ۱۰۸ مدرسه در تهران و ۷۵۰ مدرسه در شهرستان‌‌‌های اطراف تهران است.

وی افزود: متوسط سرانه فضای آموزشی ۸/۳۹ متر مربع و متوسط سرانه استاندارد سرانه فضاهای آموزشی موجود کشور ۵/۱۸ متر مربع است که سرانه فضاهای موجود در تهران ۴/۲۶ مترمربع است یعنی از سرانه میانگین مقداری کمتر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: کلاس‌‌‌‌های بازسازی شده در استان تهران بیشترین آمار است که هشت هزار و ۵۲۴ کلاس بازسازی شده است. از این جهت استان تهران آمار نخستین استان در نوسازی کشور را دارد.

رخشانی‌مهر ادامه داد: ۱۴ هزار کلاس درس هم در کشور نیاز به مقاوم‌‌‌‌سازی دارند و اعتبار مورد نیاز برای تخریب و مقاوم‌‌‌سازی مدارس استان تهران حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. برای تکمیل پروژه‌‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام تهران ۱۴۹ هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم. این بازسازی‌‌‌ها تقریبا ۱۸ سال زمانبر است.

وی اضافه کرد: کلاس‌های تخریبی خیرین و مشارکتی در سال ۹۶ در استان تهران به عنوان بیشترین آمار حدود ۹۸ مدرسه و در ورامین به عنوان کمترین آمار هشت مدرسه بوده است

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان