تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷

روز دختر جشنواره دختران ایران زمین در تهران

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اعلام کرد: به مناسبت روز ملی دختر، جشنواره دختران ایران زمین در تهران برگزار می شود.

روز دختر جشنواره دختران ایران زمین در تهران
رویداد۲۴ از جمله برنامه های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای روز دختر، جشنواره دختران ایران زمین است که از 24 تا 26 تیرماه به مدت سه روز در باغ کتاب تهران برگزار خواهد ‌شد.
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به مناسبت روز ملی دختر در همکاری با سازمان ها و وزارتخانه برنامه هایی را به این منظور تدارک دیده که محور آنها هویت بخشی و نشاط ملی برای دختران ایران زمین است.
هادی بهرامی مجری این جشنواره گفت: وزارت ارشاد، دانشگاه الزهرا، سازمان فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری و دانشگاه تهران با معاونت امور زنان در برگزاری همایش همکاری خواهند کرد.
بهرامی تصریح کرد: بخش ‌های کارگاهی برای کودکان و نوجوانان، آسیب شناسی مسایل دختران در قالب نشست ‌های تخصصی از برنامه‌ های این جشنواره است و در مراسم اختتامیه از دختران موفق و فعال در عرصه‌های هنری، ورزشی و کارآفرین تقدیر می‌ شود.
وی افزود: این جشنواره شامل دو بخش جشنواره ‌ای و غرفه ای است که همه سازمان‌ های متولی در آن حضور خواهند داشت، در این بخش ‌ها مشکلات و آسیب‌ های اجتماعی دختران مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
محمدرضا بورنگ، دبیر اجرایی جشنواره، نمایشگاه و فروشگاه لباس ایرانی در کرج مرکز استان البرز نیز گفت: این نمایشگاه از 21 تا 30 تیرماه به مدت 10 روز در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر اجرا می‎ شود و حدود یک هزار و 500 دختر برگزیده استان البرز در این مراسم حضور خواهند داشت.
بورنگ تصریح کرد: این جشنواره با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، مقامات استانداری البرز و تعدادی از نمایندگان مجلس آغاز به کار می ‌کند. نمایشگاه لباس اقوام نمایشگاهی ملی و استانی است که قرار است در جهت حمایت از لباس‌ های اقوام، سنتی و مدرن ایرانی باشد.
وی ادامه داد: این جشنواره به همت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و همکاری استانداری البرز برگزار می ‎شود و در حاشیه این مراسم برنامه‌های مختلفی مانند تقدیر از دختران برگزیده، دختران خانواده‌های شهدا، دختران قهرمان در حوزه‌ های ورزشی و علمی به عمل خواهد آمد.
بورنگ تاکید کرد: در این جشنواره از کارآفرینان زن تقدیر خواهد شد.
24 تیرماه مصادف با اول ذیقعده همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان