تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۷
گزارش رویداد۲۴ از تاریخ هشت تیم نهایی جام؛

کدام تیم از جام جهانی 2018 با افتخار بازمی‌گردد؟ +جدول

سرانجام بیست و چهار تیم با روسیه وداع کردند و در روزهای آینده یکی از هشت تیم باقی مانده قهرمان جام جهانی خواهد شد. این جام جهانی هم خالی از شگفتی نبود و این بار نوبت آلمان بود که پشت خط صعود باقی بماند.
کدام تیم جام جهانی 2018 با افتخار بازمی‌گردد؟

رویداد۲۴ برزیل، فرانسه، بلژیک، کرواسی، روسیه، اروگوئه، سوئد و انگلستان هشت تیم باقی مانده در جام جهانی 2018 هستند. این گزارش نگاهی به سابقه این کشورها در جام جهانی است و پاسخی به این سوال که آنها می‎‌توانند با افتخار به کشور بازگردند؟

طلایی پوشان فقط طلا می‌خواهند!

لازم نیست برزیلی باشید تا بدانید در برزیل هر رتبه‌ای جز قهرمانی، یک شکست حساب می‌شود. برزیلی ها بعد از جام جهانی 2002 دیگر قهرمان جام جهانی نشدند اما از زمانی که جام جهانی با حضور 32 تیم برگزار می‌شود، همیشه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده اند و تا اینجا افتخاری نسبت به ادوار گذشته نداشته‌اند! آخرین باری که برزیل در میان هشت تیم برتر نبود پنجاه و دو سال قبل و در جام جهانی 1966 انگلیس بود.

فرانسه؛ رویا فقط قهرمانی

تیم ملی فرانسه بیست سال پیش قهرمان جام جهانی شد و دوازده سال قبل هم نایب قهرمانی را به دست آورد. برای فرانسوی‌ها زنده کردن یاد آن افتخارات از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها نیز مثل برزیلی‌ها فقط قهرمانی می‌خواهند اما قسمت تلخ ماجرا این است که از بین فرانسه و برزیل، حداکثر یک تیم در فینال حضور خواهد داشت!

سیاست باخت انگلیسی!

وقتی انگلیس در مرحله مقدماتی شکست از بلژیک را پذیرفت تا به عنوان تیم دوم صعود کند، برای بسیاری از طرفداران فوتبال انگلیس رفتاری معقول انجام داده بود. برای تیم‌های مدعی قهرمانی تفاوتی ندارد با چه تیمی رو به رو شوند اما انگلیس از 1990 نتوانسته بین 4 تیم برتر جام جهانی حاضر باشد. آن زمان اکثر بازیکنان فعلی انگلیس به دنیا نیامده بودند. در جام جهانی 90 هم آنها به دو رقیب سیاسی خود، آلمان و ایتالیا باختند و وقتی بازگشتند اصلا مثل قهرمان‌ها با آنها رفتار نشد! البته یک بار وقتی جام جهانی در انگلیس برگزار شد آنها قهرمان جام جهانی شده‌اند اما الان فقط می‌خواهند در میان 4 تیم نهایی باشند تا با افتخار به کشور خود بازگردند.

اروگوئه؛ غول کشی برای افتخار

هشت سال پیش در جام جهانی 2010 رتبه چهارم را به دست آوردند. اگر بخواهند رویایی باشند و بهتر از آن دوره نتیجه بگیرند، مثل سالهای آغازین جام جهانی که سابقه قهرمانی آن را داشتند، باید فرانسه را شکست دهند و برای حضور در فینال باید برزیل را از پیش رو بردارند. اروگوئه که پرتقال پر مهره را حذف کرده امیدوار است بتواند این بار فرانسه را مغلوب فوتبال زیبای آمریکای جنوبی کند.

کرواسی روزهای خوب بیست سال پیش!

بعد از اینکه کرواسی از یوگوسلاوی جدا شد، در جام جهانی 1998 حضور یافت. یک هفته قبل از مسابقات، بازی دوستانه‌ای با ایران برگزار کردند که همگروه یوگوسلاوی بود. در آن زمان بلازویچ مربی کرواسی بود. دیگر تیم همگروه ایران، آلمان بود که در یک چهارم نهایی به کرواسی باخت. در نهایت کرواسی در جام جهانی با حیرت همگان، سوم شد. با این حال بیست سال است از آن تیم پرافتخار حبری نیست. کرواسی برای اولین بار بعد از بیست سال به میان هشت تیم برتر راه یافته است و همین افتخار کمی نیست اما اگر روسیه را شکست دهد با افتخاری بالاتر به کشور خود بازمی‌گردند.

بلژیک؛ حرفه‌ای‌ها در اوج

نزدیک بود ژاپن شگفتی ساز جام جهانی شود اما بلژیک نشان داد رقیبی خطرناک برای همه تیم ها است و شاید رویای برزیلی را بدل به کابوس کند. آنها فوتبال اوج گرفته‌ای دارند و در جام جهانی قبل به میان هشت تیم برتر راه یافتند. بلژیک یک بار در جام جهانی چهارم شده است اما شاید شکست دادن برزیل و حضور در میان 4 تیم نهایی، افتخاری بزرگ برای آنها باشد. تیم ملی بلژیک هرگز در تاریخ خود نتوانسته در فینال جام جهانی حضور پیدا کند و در صورت رسیدن به این مسابقه، تاریخ فوتبال بلژیک به نطقه عطف می‌رسد.

مردم به سوئد افتخار می‌کنند!

سوئد همیشه زیر سایه تیم های بزرگ قرار داشته است. البته سال 1994 تواستند به رتبه سوم جام جهانی را به دست بیاورند اما بعد از آن دیگر نتوانستند حتی از مرحله گروهی صعود کنند. نتایج تیم سوئد، بهترین نتایج در بیست و چهار سال گذشته است و تا اینجا نمره قبولی از مردم کشور خود دریافت می‌کنند. آنها هم هرگز در فینال جام های جهانی حضور نداشتند و می‌توانند تاریخساز باشند.

روسیه؛ مدعی بی‌ادعا

قبل از جام جهانی می‌گفتند آنها از گروهشان صعود نمی‌کنند. اما حالا در میان هشت تیم نهایی هستند. حالا هم کمترین شانس را بین هشت تیم باقی مانده دارند اما کسی چه می‌داند؟ انگلیس و فرانسه فقط در خاک خودشان قهرمان جهان شده‌اند و شاید روسیه همچنان مرزهای پیروزی را در نوردد. امتیاز میزبانی، فرصت طلایی در اختیار روسیه قرار داده است تا بار دیگر به دوران شکوه فوتبال شوروی بازگردند.


کدام تیم جام جهانی با افتخار بازمی‌گردد؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان