تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

اصلاح مقررات مربوط به کارت­‌های بازرگانی

هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس­ جمهور، مقررات مربوط به کارت­ های بازرگانی را اصلاح کرد.
رویداد۲۴  به موجب این تصمیم، سقف ارزشی واردات برای اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت­ کننده کارت بازرگانی، برای سال اول ۵۰۰ هزار دلار و برای سال دوم ۲ میلیون دلار تعیین شد. واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی از مراجع ذیربط و اشخاص حقوقی بازرگانی معتبر صرفاً برای تأمین نیازهای تولیدی خود، از شمول این بند مستثنی هستند. همچنین دارندگان کارت بازرگانی برای سال سوم و پس از آن در صورت مثبت بودن ارزیابی عملکرد آنها بدون رعایت محدودیت سقف ارزش، مجاز به واردات می­ باشند.

دولت همچنین گذراندن دوره آموزشی تخصصی آشنایی با تجارت فرامرزی در اتاق­ های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تعاون ایران را برای دریافت کارت بازرگانی الزامی کرد.

دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر برای واردات را ندارند و در صورت احراز واگذاری کارت بازرگانی و یا انجام رفتارهای سوءتجاری از سوی دارندگان کارت، اتاق­ های بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تعاون و کشاورزی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت می­ توانند نسبت به تعلیق و یا ابطال کارت اقدام نمایند. همچنین دارندگان این کارت و استفاده کننده از آن متضامناً مسئول رد و تسویه دیون دولتی و مالیات مقرره می­ باشند.

 موافقت دولت با امهال تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه

دولت در راستای حمایت از بهره ­برداران بخش خسارت دیده از وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی و تغییرات دما، با امهال مانده بدهی اصل و سود تسهیلات آنها به مدت ۲ سال موافقت کرد.

 نحوه قیمت­ گذاری کود اوره تحویلی به وزارت جهاد کشاورزی تعیین شد

دولت با هدف حمایت از بخش کشاورزی و جلوگیری از کاهش مصرف کود اوره در مزارع، ساز و کار و نحوه قیمت­ گذاری کود اوره تحویلی به وزارت جهاد کشاورزی را تعیین کرد.

بر این اساس، مادامی که شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده اوره، خوراک گاز مصرفی خود را براساس نرخ اعلامی توسط وزارت نفت دریافت می‌نمایند، قیمت فروش کود اوره تحویلی به وزارت جهاد کشاورزی در کارگروه تنظیم بازار بررسی و نرخ تعیین شده ملاک عمل قرار می­گیرد.

 یکسان­ سازی تعرفه تسجیل اسناد تجاری توسط ایران در خارج از کشور

هیئت وزیران به منظور کاهش مشکلات صادرکنندگان کالا و تسهیل تجارت، با یکسان­‌سازی تعرفه تسجیل اسناد تجاری توسط نمایندگی­ ها و کنسولگری­ های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور موافقت کرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان