تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

پنجره بسته، قفل دروازه پرسپولیس را باز می‌کند؟

نمایش درخشان ستاره های پرسپولیس در جام جهانی، آنها را در معرض پیشنهادهای خارجی قرار داده است.



رویداد۲۴ تیم فوتبال پرسپولیس تمرینات پیش فصل خود را آغاز کرده و پس از چند روز تمرین در تهران، راهی کرواسی شده تا اردوی آماده سازی را در این کشور و شهر واراژدین پشت سر بگذارد. در این اردو چهار بازیکن پرسپولیس حضور ندارند. حمید طاهرخانی و امین اسدی به دلیل حضور در تیم المپیک این اردو را از دست داده اند و دو ستاره ملی پوش این تیم یعنی وحید امیری و علیرضا بیرانوند هم در دوره استراحت پس از جام جهانی به سر می برند.

 

این دو ستاره ملی پوش که از مهم ترین بازیکنان پرسپولیس در سال گذشته بودند، مانند سایر بازیکنان لیگ داخلی در سه بازی تیم ملی در جام جهانی خوش درخشیدند و از ارکان اصلی نتایج قابل قبول تیم ایران در آن گروه دشوار به شمار می آیند. در بین این دو بازیکن اما وضعیت بیرانوند بهتر و مناسب تر است. او علی رغم فشار بسیار زیادی که از ماه ها قبل از رقابت های جام جهانی تحمل می کرد، با سه نمایش بسیار خوب این رقابت ها را پشت سر گذاشت. در دیدار مقابل مراکش چند سیو مهم و تاثیر گذار او ایران را امیدوار نگه داشت. در بازی برابر اسپانیا که بیشترین احتمال خوردن گل را برای ایران داشت، تنها با یک ضربه تصادفی دروازه این گلر جوان باز شد و سرانجام بازی آخر مقابل پرتغال، زمانی بود برای گرفتن مزد این تلاش ها و البته جهانی شدن. بیرانوند در نیمه دوم این بازی پنالتی مرد سال فوتبال جهان را مهار کرد تا برای همیشه در ذهن ها ماندگار شود و نام خود را به عنوان یکی از ویژه ترین بازیکنان جام جهانی 2018 در تاریخ این تورنمنت به ثبت برساند.

 

 

این عملکرد خیره کننده برای بیرانوند پیامدهای مثبتی دارد. جام جهانی همیشه بستری برای بازیکنان فراهم می کند تا با درخشش در آن، پیشنهادهای جذاب از تیم های سطح بالا دریافت کنند و حالا شنیده می شود سنگربان ملی پوش پرسپولیس هم با تعدادی پیشنهاد خارجی و حتی از لیگ های معتبر اروپا روبرو شده است.

 

آنچه در صورت ترنسفر شدن بیرانوند نامشخص می ماند، سرنوشت دروازه پرسپولیس است. علت اصلی این بلاتکلیفی احتمالی هم چیزی نیست جز بسته بودن پنجره نقل و انتقالات سرخپوشان پایتخت. بیرانوند در دو فصل اخیر گلر ثابت پرسپولیس بوده و تنها چند بازی اندک را از دست داده است. با این حال اگر در شرایطی که پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته است، این بازیکن از قهرمان لیگ جدا شود و به اروپا برود، برانکو چاره ای نخواهد داشت به جز اینکه حداقل یک نیم فصل را با رادوشویچ و ابوالفضل درویش وند بگذراند.

 

پرسپولیسی ها برای پر کردن جای صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان، با مهدی شیری، مهدی ترابی و سروش رفیعی به توافق رسیده اند و حضور آنها را در نیم فصل دوم قطعی کرده اند؛ اما برای پست دروازه بان، هنوز نه خبر خاصی از جدایی بیرانوند شده و نه اقدامی از باشگاه پرسپولیس برای انتخاب فرد جایگزین صورت گرفته است. خود بیرانوند هم اعلام کرده از آنجایی که تا 5 سال دیگر با پرسپولیس قرار دارد، همه مشتریان او باید با باشگاه مذاکرات خود را انجام دهند و نظر مدیران را جلب کنند.

 


 

یکی از مسائلی که کار را برای جانشینان احتمالی بیرانوند سخت می کند، جام ملتهای آسیا است. به وضوح مشخص است که در صورت قطعی شدن جدایی گلر شماره یک تیم ملی، پرسپولیسی ها سراغ گزینه ای خواهند رفت که عضو یا کاندید عضویت در تیم ملی باشد. این دروازه بان ها هم با توجه به اینکه احتمالا باید یک نیم فصل تا قبل از جام ملتها را در یک تیم و نیم فصل دوم را در پرسپولیس بگذرانند، مشکلاتی از نظر تمرکز خواهند داشت. حتی تا چند وقت پیش از پیام نیازمند به عنوان گزینه احتمالی پرسپولیسی ها نام برده می شد اما همین مشکلات باعث شد او در آستانه تورنمنت مهم ملی پیش رو، ریسک نکند و به پیشنهاد سپاهان پاسخ مثبت بدهد.

 

نام برخی گزینه های دیگر از جمله رشید مظاهری هم در حد گمانه زنی برای پیوستن به پرسپولیس مطرح شده بود ولی او هم علاوه بر اینکه در صورت بستن قرارداد با پرسپولیس با مشکل مشابهی روبرو می شود، شرایط ویژه ای دارد. مظاهری پس از درخشش های اخیر با پیشنهادهایی از اروپا روبرو شده و البته مذاکراتش برای تمدید قرارداد با ذوب آهن هنوز آغاز نشده است. بدین ترتیب احتمالا نمی توان او را هم چندان نزدیک به پرسپولیسی شدن در لیگ هجدهم تصور کرد.

 

از شرایط موجود چنین بر می آید که جدایی گلر ملی پوش برای پرسپولیس مشکل ساز خواهد بود. اگرچه رادوشویچ و درویش وند دروازه بان های ضعیفی نیستند، اما به هر حال یافتن جایگزین مناسب برای بیرانوند کاری است که پرسپولیسی ها باید حتما انجام دهند و با شرایط فعلی و محرومیت از نقل و انتقالات در این نیم فصل مهم ( که منتهی به جام ملتهای آسیا است)، انجام این کار بسیار سخت تر از حالت عادی خواهد بود.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان