تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۷

فعالیت حمل و نقل درون شهری در مکه از پنجم تا چهاردهم ذی‌الحجه متوقف می شود

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری و حمل و نقل ترددی باید برای زایران تشریح شود، گفت: زایران باید بدانند که از پنجم تا چهاردهم ذی الحجه حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه اجازه فعالیت ندارد.
عدم فعالیت حمل و نقل درون شهری در مکه از پنجم تا چهاردهم ذی‌الحجه

رویداد۲۴-رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری و حمل و نقل ترددی باید برای زایران تشریح شود، گفت: زایران باید بدانند که از پنجم تا چهاردهم ذی الحجه حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه اجازه فعالیت ندارد.حمید محمدی امروز در همایش توجیهی مدیران و عوامل کاروان های حج تمتع ۹۷ استان خوزستان ضمن تشریح برنامه های انجام گرفته در ماه‌های اخیر گفت: ارتقای خدمت رسانی به حجاج، یکی از اولویت های سازمان حج محسوب می شود.

وی با بیان اینکه امسال انتظارات حجاج بیشتر است، گفت: برنامه ریزی های خوبی انجام شده که همه خانواده بزرگ حج، سازمان، مدیران هتل ها و مدیران کاروان هر یک نقش خود را بخوبی ایفا نمایند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تمامی کاستی ها و مشکلات در حج سال گذشته مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و برمبنای آن برنامه ریزی های حج ۹۷ صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اصل مهم امنیت و عزت و کرامت حجاج، یعنی همان مواردی که در متن قرارداد سال گذشته وجود داشت، در توافقنامه حج جاری نیز درج شده است.

وی به کارگزاران توصیه کرد: آگاه سازی حجاج نسبت به تمامی ابعاد سفر حج و عملیات اجرایی حج  و به ویژه نقاطی که بخاطر محدودیتهای مبنایی، نقاط مسئله سازمان حج و زیارت است، قطعا سبب می شود که حجاج خودشان را با شرایط بهتر وفق دهند و از فرصتهای معنوی حج بهتر بهرمند شوند.

محمدی با تاکید بر اینکه همه تلاش سازمان و خادمین حجاج برای روانسازی فرایندهای خدمات رسانی به حجاج است، گفت: مدیران کاروانها و مجموعه ها و همه خادمین با رفع نواقص و کاستی ها و خدمتگزاری خالصانه، مسیر حجاج را در رسیدن به هدف اصلی سفر حج که وصول به معنویت است، هموار سازند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به منظور اطلاع رسانی جامعتر  و ارتباط مستمر با حجاج و کارگزاران کانال هایی ایجاد شده است، تاکید کرد: از همه حجاج و کارگزاران انتظار دا یم حتما در کانال های مورد نظر عضو شوند.

محمدی با توجه به محدودیتهای هتل در مدینه تصریح کرد: محدودیت های مذکور و علت  اسکان ۶ روزه در مدینه باید به درستی به حجاج منتقل شود.

وی اظهار کرد: حمل و نقل درون شهری و حمل و نقل ترددی باید برای زایران تشریح شود؛ زایران باید بدانند که از پنجم تا چهاردهم  ذی الحجه حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه اجازه فعالیت ندارد ، بنابراین حجاج باید نسبت به این امر کاملا مطلع باشند و مدیران و روحانیون برای این ایام برنامه های ویژه ای را در هتل ها تدارک ببینند.

محمدی تصریح کرد: به دغدغه های همه حجاج توجه کنید و به طور کامل و دقیق پاسخگوی آنها باشید؛ ضمنا  شرایط خاص و متفاوت سفر حج به ویژه ایام تشریق و مشاعر مقدسه بدرستی برای حجاج منعکس  شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان