تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

شرایط و مقدار ارز همراه مسافر

در حال حاضر هر مسافر برای ورود ارز به کشور تا 10 هزار یورو را می‌تواند بدون اظهار کردن وارد کشور کند.
شرایط و مقدار ارز ورودی و خروجی همراه مسافر

رویداد۲۴-در حال حاضر هر مسافر برای ورود ارز به کشور تا 10 هزار یورو را می‌تواند بدون اظهار کردن وارد کشور کند. مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و اررز گفت: مسافران زمینی و هوایی هر کدام به ترتیب مبلغ 2 و 5 هزار یورو می‌توانند از کشور خارج کنند ولی براساس مصوبه قانونی با اظهار آن و ارایه اعلامیه بانکی امکان خروج بیش از این رقم وجود دارد.

امیر محمد پرهام فر امروز در نشست خبری که در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، گفت: وقتی بحث ارز همراه مسافر مطرح می‌شود، یکی مبحث ارز مسافرتی و دیگری ارز همراه مسافر است که به موجب مصوبه دولت ارز مسافرتی یک بار در سال و براساس ضوابط به مسافران پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد ارز همراه مسافر یعنی ارزی که مسافر در ورود و خروج از کشور می‌تواند همراه خود داشته باشد، افزود: در حال حاضر هر مسافر برای ورود ارز به کشور تا 10 هزار یورو را می‌تواند بدون اظهار کردن وارد کشور کند.

وی اظهار داشت: اما اگر مسافری قصد ورود بیش از این رقم ارز را به کشور دارد، باید آن را اظهار کند تا اطمینان لازم از منشاء پاک آن صورت گرفته و همچنین اطمینان حاصل شود که این ارز شامل تهدید پولشویی نیست.

پرهام‌فر گفت:میزان خروج ارز از کشور برای مقاصد زمینی 2 هزار یورو و هوایی 5 هزار یورو مصوب شده است و اگر فردی بخواهد بیش از این ارقام را از کشور خارج کند، باید آن را اظهار کند، وگرنه به ظن قاچاق توقیف می‌‌شود.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: افرادی مانند دانشجویان و بیماران که موفق به اخذ ارز بانکی شده‌اند و مقدار خروج ارز آنها بیش از رقم‌های مصوب است، باید میزان آن را اظهار کنند و با در دست داشتن اعلامیه بانکی می‌توانند ارز مورد نیاز خود را می‌توانند از کشور خارج کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ارز ، مسافر ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان