تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

با عدم اعلام پنالتی، حق برزیل پایمال شد؟

بعد از جدال نفس‌گیر برزیل و بلژیک در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام جهانی روسیه، تیم داوری به دلیل آنچه نادیده گرفتن خطای محرز روی مهاجم برزیلی در محوطه‌ی جریمه خوانده شده، هدف انتقادهای شدید قرار گرفته‌اند.



رویداد۲۴ بعد از درگیری فیزیکی وینسنت کمپانی و گابریل ژسوس در محوطه‌ی جریمه‌ی بلژیک و سرنگون شدن ژسوس، داور بازی حتی حاضر نشد از داور ویدیویی کمک گرفته و صحنه‌ را با استفاده از تکنولوژی VAR بازبینی کند. اما وقتی میلیونها تماشاچی بازی در سراسر دنیا صحنه را از زوایای مختلف تماشا کردند، به نظر می‌آمد که خطای کمپانی واضح بوده و یک ضربه‌ی پنالتی حق برزیلی‌ها بوده است. 

 



بلژیک در آن لحظات 2-0 از برزیل پیش افتاده بود و اعلام پنالتی می‌توانست جریان بازی را به سود برزیل تغییر دهد. و اکثر قریب به اتفاق ناظران متفق‌القول بودند که داور مرتکب اشتباه شده است. ولی در عین حال، برخی هم معتقد بودند نظر داور صحیح بوده چرا که در لحظه‌ی تماس کمپانی و ژسوس، توپ از جریان بازی خارج شده بوده. 


یک کارشناس داوری، لحظاتی بعد از تصمیم جنجالی داور بازی، در توییتر می‌نویسد " تنها دلیلی که می‌تواند عدم نشان دادن نقطه‌ی پنالتی را توجیه کند این است که VAR نشان دهد توپ در زمان اتفاق افتادن خطا، دیگر در جریان بازی نبوده. چون خطای کمپانی روی ژسوس از تصاویر تلویزیونی واضح بود ". 


یک کاربر دیگر می‌گوید " تیمی که ستاره‌اش یک عمر خود را بی‌دلیل روی زمین می‌اندازد تا پنالتی بگیرد، حالا توسط داوران ویدیویی از یک پنالتی واقعی محروم می‌شود. چیزی که عوض دارد، گله ندارد ". 

 


بسیاری از کارشناسان و کاربران شبکه‌های اجتماعی، اعلام نشدن پنالتی را دلیل دیگری بر ناکارآمدی تکنولوژی VAR می‌دانند و می‌گویند اگر همچنان اصرار یک داور بر اشتباهش می‌تواند حق تیمی را پایمال کند، چه نیازی به استفاده از تکنولوژی باقی می‌ماند ؟

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان