تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ از دو جناح اعتمادملی؛

بنزین روی آتش اختلاف در میان یاران کروبی/ دعوا در اعتماد ملی بر سر چیست؟ +جدول

منتجب نیا یک بار در دهه شصت از جامعه روحانیت به مجمع روحانیون و یک بار در دهه هشتاد از مجمع روحانیون به حزب اعتماد ملی انشعاب کرده است.
بنزین روی آتش اختلاف در میان یاران کروبی/ اختلاف در اعتماد ملی بر سر چیست +جدول

رویداد۲۴ مراسم ختم پدر مصطفی تاجزاده یکی از بهترین نمودهای وحدت بین طیف‌های مختلف جریان اصلاح‌طلب کشور بود. بزرگان سیاسی اصلاح‌طلب از همه دسته‌بندی‌های رسمی و غیر رسمی آمده بودند.

اعضای شورای شهر تهران، از محسن هاشمی تا زهرا صدراعظم نوری و نمایندگان مجلس از فرید موسوی تا وکیلی در میان حضار بودند و البته غیبت محمدرضا عارف دلایل و پیام‌های خاص خود را داشت! سیاستمداران همسو با خاتمی هم البته بودند. خود سیدمحمد خاتمی بالای مجلس نشسته بود و دو وزیر کشور او، عبدالله نوری و موسوی لاری هم در مجلس بودند. بهزاد نبوی و محمدرضا خاتمی و جمع زیادی از اعضای مشارکت و سازمتان مجاهدین، در جمع حاضر بودند. به جز اینها سیاستمداران صلح‌جوی خارج از دایره قدرت هم بودند. علیرضا رجایی و عماد بهاور و چهره‌های نهضت آزادی.

در جمع جمعه اما افرادی بودند که خود را با سرعت به برنامه ختم رساندند. چهره‌هایی مثل الیاس حضرتی، محمدجواد حق شناس، ابراهیم امینی و .... که ساعتی قبل از مراسم ختم، در جلسه فوق‌العاده اعتماد ملی حاضر شده بودند تا بعد از یازده سال درباره قائم مقام این حزب تصمیم بگیرند. پس از انتخاب الیاس حضرتی، مشخص بود که خبرنگاران اصولگرا در مسجد نور به دنبال پیدا کردن نقاط اختلاف میان اصلاح‌طلبان باشند تا ساز اختلاف را دوباره کوک کنند؛ اتفاقی که البته از سمت خود اعتماد ملی رخ و در آخرین ساعات شنبه بیانیه حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا صادر شد که در آن انتخاب الیاس حضرتی به عنوان قائم مقام کودتا خوانده شد.

منتجب‌نیا در این بیانیه اعلام کرد الیاس حضرتی از ابتدای فعال نگه شدن مجدد حزب، محور اختلافات و توطئه‌ها بوده و در صدد تصاحب قائم مقامی سپس دبیرکلی حزب بوده است.

 منتجب‌نیا چند بار از مسئولیت قائم مقامی استعفا کرده اما به نظر نزدیکان او، اعتمادملی با حضور او انسجام خود را حفظ می‌کند. منتجب نیا البته در توضیح استعفای خود گفته است هر استعفایی از او بدنبال یکی از چهار کودتای حزبی نزدیکان حضرتی بوده که مکمّل آنها در  15 تیرماه انجام شده و در هر نوبت، کروبی با استعفای او مخالفت کرده است. ماجرا هر چه باشد احتمالا تکلیف اعتماد ملی در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

منتجب‌نیا یک بار در دهه شصت از جامعه روحانیت به مجمع روحانیون و یک بار در دهه هشتاد از مجمع روحانیون به حزب اعتماد ملی رفته است. حالا نوبت تصمیم دهه نود منتجب‌نیا در حزب مهدی کروبی است.

جدول زیر خلاصه‌ای از اختلاف میان اعضای حزب اعتماد ملی را نشان می‌دهد:


اختلاف در اعتماد ملی بر سر جیست+ جدول اینفوگرافی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمود رئوفی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
تنها راه برون رفت حزب اعتماد ملی از دو قطبی درون حزب برگزاری سریع کنگره وانتخاب اعضای شورای مرکزی حزب با رای مخفی اعضای مجمع عمومی حزب است.متاسفانه برخی با عدم رعایت اساسنامه میخواهند به اهداف خویش برسند.درایران تحزب واقعی وجود ندارد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان