تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۷

نامزدهای ادبیات داستانی جایزه پروین اعلام شد

بر اساس اعلام دبیرخانه جایزه ادبی پروین اعتصامی، پنج نامزد بخش ادبیات داستانی معرفی شد.

رویداد۲۴  داوران این بخش، منیژه آرمین، مریم برادران و ابراهیم‌زاهدی مطلق، آثار راه‌یافته به داوری نهایی بخش ادبیات داستانی را به شرح ذیل اعلام کردند:

(به ترتیب حروف الفبا)

«آفرت» به قلم ناهید قادری حاجی‌آبادی از انتشارات سوره مهر

«بگذار تروا بسوزد» نوشته آناهیتا آروان از انتشارات علمی و فرهنگی

«خاطرات یک دروغگو» به قلم نسیم وهابی از نشر مرکز

«زمان زوال» نوشته شهره احدیت از نشر نیماژ

«نیازمندی‌ها» نوشته ساناز اسدی از نشر نیماژ

بنابر اعلام دبیرخانه این رویداد، برگزیدگان بخش‌های پنج‌گانه هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، شنبه 23 تیرماه در حسینیه جماران معرفی و تقدیر خواهند شد.

با داوران بخش ادبیات داستانی آشنا شویم

منیژه آرمین

1324-تهران

داستان‌نویس و پژوهشگر ادبی

او کارشناسی روانشناسی را در دانشکده ادبیات دانشگاه‌تهران گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد مشاوره تحصیلی را از دانشگاه تربیت معلم اخذ کرده است. کارشناس رشته مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران نیز هست. همکاری با مجلات ادبی کشور و عضویت در هیئت علمی انجمن قلم را در کارنامه دارد.

کتاب‌های «آن روز که عمه خورشید مرد»، «کیمیاگران نقش»، «ای کاش گل سرخ نبود»، «بوی خاک»، «شب و قلندر»، «شباویز»، «سرود اروند رود» و «شانزده سال » از مجموعه تالیفات این نویسنده به شمار می‌روند.

دبیر علمی نهمین دوره جایزه ادبی جلال‌آل احمد و دبیر علمی دهمین جشنواره داستان انقلاب نیز از جمله فعالیت‌های ادبی این نویسنده به شمار می‌رود.

ابراهیم زاهدی مطلق

1340 – تهران

داستان‌نویس و روزنامه‌نگار

زاهدی مطلق از اعضای شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) و نویسنده بیست‌و‌یک عنوان رمان، داستان و زندگی‌نامه است که توانسته دو دوره، برنده جایزه کتاب سال دفاع مقدس شود.

زاهدی مطلق سردبیری و دبیری مجلات و نشریات ادبی مختلفی را در کارنامه دارد. این نویسنده‌ی با سابقه کشورمان علاوه بر عضویت در هیئت علمی جایزه ادبی جلال آل‌احمد، داوری و سرداوری چندین دوره کتاب سال دفاع مقدس و جشنواره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور را نیز بر عهده داشته است.

«شلیک به آسمان»، «احمد آرام (زندگینامه)»، «آریو برزن»، «ترکش حرف‌شنو»، «تسیبح و بولدوزر»، «رضای زهرا»، «سقوط در سکوت» و «نسل باروت» از جمله آثار این نویسنده است.

مریم برادران

1355-تهران

نویسنده و پژوهشگر ادبی

تحصیل‌کرده کارشناسی فیزیک اتمی دانشگاه صنعتی شریف و دکتری برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی از دانشگاه مازندران.

برادران، سابقه داوری یازدهمین دوره جشنواره کتاب سال دفاع‌مقدس- بخش خاطره را در کارنامه خود دارد. کسب رتبه دوم هشتمین جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، به خاطر کتاب «اینک شوکران»، تقدیر در پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال شهید غنی پور به خاطر کتاب «حنانه» و تقدیر به خاطر بیشترین عنوان کتاب در انتشارات روایت فتح از دیگر افتخارات ایشان است.

برادران توانست در نهمین دوره‌ی جایزه ادبی جلال آل‌احمد جایزه‌ی بخش مستندنگاری را برای کتاب «ر» به خود اختصاص دهد. از آثار دیگر ایشان می‌توان به «زمانی برای آسودن: زندگینامه دکتر فیاض‌بخش» و «اینک شوکران: شهید منوچهر مدق به روایت همسر»، «دوره درهای بسته:خاطرات اسارت فاطمه ناهیدی»، «نیمه پنهان: شهید مهدی باکری به روایت همسر» و «محله‌های زندگی: زندگینامه مادر شهید بلورچی» اشاره کرد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جایزه ، ادبیات ، پروین ، داستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان