تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
جانشین قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

چرا رهبر انقلاب دستور تشکیل اتاق جنگ را صادر کرد؟/ مسئولان اراده جدی ندارند

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه معتقد است اکنون مانند گذشته بحث جنگ فقط بحث نظامی نیست و این جنگ می‌تواند در سایر حوزه‌های اقتصادی و یا اجتماعی نیز انجام شود، اما به نظر می‎رسد مسئولین این موضوع را آنطور که باید جدی نگرفته‌اند و برای آن برنامه ریزی دقیقی صورت نداده‌اند و اگر برای مقابلخ با نفوذ دشمنان به سایرحوزه‌ها، اتاق جنگی شکل نگیرد، همه کشور متضرر خواهد شد
اتاق جنگ شکل نگیرد همه ما متضرر می‌شویم/ مسئولان جدی بگیرند

رویداد۲۴ دستور رهبر انقلاب برای تشکیل اتاق جنگ اقتصادی در حالی مطرح شد که  پیش از این یکبار آیت‌الله خمینی در دوره جنگ فرمان فرمان تشکیل ستادی مشابه، برای هماهنگی‌های جنگ را صادر کرده بود. حالا پس از سه دهه رهبر انقلاب فرمانی برای تشکیل اتاق جنگ صادر کرده تا این بار به جای جنگ نظامی، جنگ اقتصادی پیش برده شود و در شرایط اعمال مجدد تحریم‌ها، برای مقابله با نفوذ دشمن در حوزه اقتصادی فعالیت کند؛ ستادی که علاوه بر سران قوا و وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های بودجه و اقتصاد، دادستان کل کشور، رییس سازمان برنامه‌ و بودجه و معاون اقتصادی رییس‌جمهور نیز در این اتاق حضور دارند.

زمانی که بحث جنگ مطرح می‌شود، منظور فقط جنگ نظامی نیست

اسماعیل کوثری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به رویداد۲۴ می‌گوید: در اذهان عمومی برای مردم اینگونه جا افتاده است که بحث جنگ، بحث توپ و تانک و میدان وسیع جنگی است و فقط بحث نظامی را متصور می‌‌شوند. اما در واقع اکنون با گذشته بسیار متفاوت است و شرایط کاملا تغییر کرده اما منظور از جنگ، فقط جنگ نظامی نیست. ما در حاضر با جنگ‌های متفاوت با موضوعات مختلفی نظیر جنگ اقتصادی مواجه هستیم.
 
مسئولان بحث شکل‌گیری اتاق جنگ را جدی نگرفتند

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران ادامه داد: آمریکا اکنون اتاق فکر و مرکز فرماندهی جنگشان را در اقتصاد گذاشته‌اند و آن را در مرکز خزانه‌داری برده‌اند. مقام معظم رهبری نیز دقیقا این موضوع را رصد و بررسی کردند، اما متاسفانه مسئولان آنطور که باید و شاید نسبت به این مسئله حساسیت نشان ندادند و برای آن برنامه‌ریزی مدون و دقیقی انجام ندادند. به طور مثال برای مقابله با فساد، پولشویی و ... اراده جدی دیده نشد.
 
در مقابل دشمنی که قصد فلج کردن اقتصاد را دارد، باید ایستاد

سردار کوثری تاکید می‌کند که با توجه به حساسیت و شرایطی که وجود دارد، لازم است اتاق جنگ را به راه بیاندازیم  و بنا بر تناسبی که دارد فرماندهی شود، همه افراد در کنار فرمانده قرار بگیرند و در مقابل دشمنی که قصد دارد ما را از لحاظ اقتصادی فلج کند، مقابله و ایستادگی کنیم؛ درست همانند 8 سال دفاع مقدس که امام (ره) فرمودند جنگ در راس امور است.

اتاق جنگ شکل نگیرد همه کشور متضرر می‌شوند

کوثری ادامه داد: زمانی که اعلام شد جنگ در راس امور قرار دارد، مردم و مسئولان نیز این احساس را پیدا کردند و همین موضوع باعث پیروزی در جنگ شد. اما اگر قرار باشد که اکنون این موضوع جدی گرفته نشود و فقط در حد یک حرف و یک مطلب گفته شده باقی بماند، قطعا و یقینا ما آن موقع متضرر خواهیم شد. یعنی آن حس مقابله کردن را برای خودمان ایجاد نکردیم و لذا مردم هم احساس عادی بودن می‌کنند و در آن موقع کسانی که از سوی استکبار در کشور هستند، از لحاظ اقتصاد وارد می‌شوند و تعداد نفراتی که سعی دارند تا از این شرایط سو استفاده کنند  و اقتصاد ما را کارآمد نشان ندهند، به تمام کشور و مردم لطمه وارد می‌شود، اما اگر آن اتاق جنگ را فعال کنند و برای مقابله با این فعالیت‌ها برنامه ریزی انجام دهند، قطعا و یقینا می‌توان توطئه دشمنان را خنثی کرد و به دشمنان بفهمانیم که از راه اقتصاد هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
اینا که به تابع رهبر هستن ولی از نظر ما جنگ اقتصادی خودشان بوجود اوردن الان معلوم نیست برق چهجوری حساب کردن که ۱۰۰هزار تومان امده درعوض اینکه پارسال۴۵هزار تومان امده بود زلزله هم بیاد کسی تکون نمیخوره کلهش فقط جیب زنی گاهی اوقاتم منتشرنمیشه
نظرات شما
پیشخوان