تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
«آناتولی» ترکیه نوشت؛

درخواست نمایندگان پارلمان کویت برای جدی گرفتن تهدید ایران

نمایندگان پارلمان کویت خواستار جدی گرفتن تهدید ایران برای بسته شدن تنگه هرمز از سوی دولت شده‌اند.

 رویداد۲۴«آناتولی» با اشاره به اظهارات «حسن روحانی» که به طور ضمنی تهدید به بسته شدن این مسیر آبی استراتژیک در صورت اقدام آمریکا برای توقف صادرات نفت خام ایران شده بود، نوشت: «عصامه الشاهین» نماینده پارلمان کویت مدعی شده که این تهدید آخرین تجسم «دست‌درازی» ایران است.

این رسانه ترک به اظهارات «اسماعیل کوثری» درباره بسته شدن تنگه هرمز در صورت تلاش آمریکا برای به خطر انداختن توانایی ایران در فروش نفت اشاره کرد و در ادامه نوشت: «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس هم در بیانیه‌ای از رییس‌جمهور ایران برای مواضع به جای خود تشکر کرده و گفته ما آماده هر دستوری هستیم.

«الشاهین» نماینده مجلس کویت به «آناتولی» گفت: این درگیری بین آمریکا و ایران است ولی تهدید آن متوجه کشورهای خلیج فارس خواهد بود.

«عادل الدماخی» دیگر نماینده پارلمان کویت هم خواستار برگزاری یک نشست اضطراری برای بازبینی آمادگی دولت جهت برخورد با تشدید احتمالی تخاصم با ایران شده است.

«الدماخی» در گفت‌وگو با «دیلی الرای» گفته: بسته شدن تنگه هرمز نتایجی را برای امنیت ملی همه کشورهای خلیج فارس در پی خواهد داشت. این کار اقتصاد کشورهای خلیج و به طور خاص کویت را تهدید خواهد کرد.

وی خواستار آمادگی برای هر سناریوی احتمالی از سوی دولت شده است.

روز دوشنبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قصد کاهش عواید نفتی ایران و رساندن این در آمدها به صفر را دارد. در پی این اظهار نظر روحانی رییس جمهور ایران هشدار داد که در صورت هر اقدامی از سوی آمریکا برای ممانعت ایجاد کردن بر سر فروش نفت، کل منطقه به سرنوشت مشابهی دچار خواهند شد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترکیه ، روحانی ، تهدید ، تهران
نظرات شما
پیشخوان