تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

دستور رییس‌جمهوری برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت گفت: رییس‌جمهوری برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی دستورات لازم را صادر کرده و ستاد ویژه برنامه‌هایی را برای این موضوع در نظر گرفته است.

رویداد۲۴-وزیر بهداشت گفت: رییس‌جمهوری برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی دستورات لازم را صادر کرده و ستاد ویژه برنامه‌هایی را برای این موضوع در نظر گرفته است.سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از مرکز پرتو درمانی باران خرم آباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از کارهای جدی این وزارتخانه، جلوگیری از ایجاد آسیب تحریم ها به حوزه درمانی و پزشکی است. در ایجاد آسیب توسط تحریم‌ها شکی وجود ندارد ولی با همراهی همه مردم ایران از این شرایط عبور خواهیم کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: تحریم‌ها به گفته ترامپ شدیدترین و بی‌رحمانه ترین نوع است و اگرچه منظور آنها هیچ وقت حاصل نخواهد شد اما در آسیب به شیرخوارگان و افراد مسن تردیدی نیست که مدعیان حقوق بشر با سکوت و نظاره گری این جنایت را تایید می کنند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: ما در تبادلات مالی دچار مشکل می‌شویم اگرچه ادعا می‌کنند برای دارو تحریم نیستیم اما وقتی نتوان تبادل پول داشت و فروش نفت به اروپا دچار مشکل شود دچار آسیب خواهیم شد.  50 درصد وقت ما برای رفع مشکل مردم در راستای تامین دارو و تجهیزات پزشکی صرف می‌شود. امید است در این راستا از طرف بانک مرکزی و بانک عامل حمایت شویم که کمترین مشکل ایجاد شود.

وی به خدمات ماندگار طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: برکات این طرح شامل مردم و استان های مرزی شده است و طرح با قوت و قدرت ادامه می یابد و مورد حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت است.

قاضی‌زاده هاشمی درباره کمبود پزشکان متخصص در لرستان اظهار داشت: قرار است آمار دقیق هفته آینده به وزارت بهداشت اعلام شود امسال 30 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به سهمیه بومی پزشکان، دندان‌پزشک، داروساز و رشته‌های تخصصی اختصاص داده شده است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: توزیع متخصص هر ساله در آبان ماه انجام می‌شود و محرومیت حضور و تعداد متخصص مد نظر است و باید قبول کرد در کشوری با 81 میلیون نفر جمعیت، سالانه 60 نفر جراح مغز و 80 نفر ارتوپد فارغ التحصیل می شوند که کافی نیست. ظرف چند سال آینده شرایط تغییر می‌کند و در کوتاه‌مدت نیز تلاش می‌شود این کمبودها جبران شود.

وی در ادامه گفت: امروز بیمارستان 64 تخت خوابی بیمارستان اعصاب و روان در خرم‌آباد به بهره برداری رسید که عملیات اجرایی این مرکز از سال 86 آغاز شده است. همچنین مرکز رادیوتراپی در سطح پیشرفته‌ای خدمات ارائه می‌کند و مانع از اعزام بیماران به استان‌های دیگر می‌شود و سال‌های آینده باید به این مجموعه افزوده شود. خیران سلامت در لرستان فعال هستند و در هر طرح خیر سازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 50 درصد کمک خواهد کرد.

وزیر بهداشت در سفری 2 روزه امروز وارد لرستان شد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان