تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

سفر همزمان نتانیاهو و ولایتی به مسکو

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل، نتانیاهو با «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه گفته که اسرائیل حضور نظامی ایران یا نیروهای نیابتی‌اش را در سوریه تحمل نمی‌کند. نتانیاهو در حالی برای دیدار با پوتین به مسکو سفر کرده که امروز چهارشنبه، علی اکبر ولایتی نیز برای دیدار با رییس جمهور روسیه در مسکو حضور دارد.
سفر همزمان نتانیاهو و ولایتی به مسکو

رویداد۲۴ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دو تن از مقامات روسیه در دفترش دیدار کرده و به آنها گفته ایران باید از سوریه خارج شود.

بر اساس این گزارش «نتانیاهو» چند ساعت قبل از پرواز به مسکو برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه در دفتر کارش با دو تن از مقامات مسکو دیدار داشته و ادعاهایش را علیه تهران تکرار کرده است. 

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل، نتانیاهو به «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه گفته که اسرائیل حضور نظامی ایران یا نیروهای مورد حمایتش را در سوریه تحمل نمی‌کند و دمشق باید از توافق جدایی نیروها که در سال ۱۹۷۴ به امضا رسیده است، تبعیت کند. 

این رسانه اسرائیلی مدعی شد: «پوتین» قطعا از موضع اسرائیل در این باره مطلع است و اخیرا تحولاتی در جنوب سوریه رخ داده که قطعا یکی از موضوعات نشست امروز -چهارشنبه- «پوتین» و «نتانیاهو» در مسکو خواهد بود. با این وجود نیازی به سفر «نتانیاهو» به کرملین برای انتقال موضع اسرائیل به روسیه نبود. 

این رسانه به محور مذاکرات روسیه و رژیم صهیونیستی در این سفر اشاره کرده و نوشت: دو طرف قرار است درباره وضعیت سوریه هم مذاکره کنند. سران دو طرف قرار است درباره موضوعات مشترکی از جمله اهمیت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و چگونگی خروج ایران از سوریه، تحریم‌ها علیه روسیه و مساله اکراین و همچنین ایده طرح صلح خاورمیانه که توسط ترامپ مطرح شده هم مذاکره داشته باشند. 

بر اساس این گزارش «نتانیاهو» قرار است در حالی با پوتین دیدار داشته باشد که نشست روسای کشورهای  عضو ناتو در بروکسل در حال برگزاری است. این نشست‌ ۵ روز قبل از دیدار «پوتین» و «ترامپ» در هلسینکی انجام می‌شود.

«جروزالم پست» به حضور «علی اکبر ولایتی» در مسکو همزمان با نشست مشترک «پوتین» و «نتانیاهو» هم  اشاره کرده و گفته «ولایتی» قرار است امروز با «پوتین» دیدار داشته باشد.

این رسانه اسرائیلی نوشت: «نتانیاهو» قرار است امروز -چهارشنبه- برای تماشای بازی نیمه نهایی انگلیس و کرواسی به استادیوم برود اما دفتر نخست وزیری هنوز این خبر را تایید نکرده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان