تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

بیش از ۷۰ درصد خانم‌ها قائل به عفاف و حجاب هستند

فرمانده ناجا گفت: در پیمایشی که صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد از خانم‌های محترم جامعه ما همه قائل به عفاف و حجاب هستند.

رویداد۲۴-فرمانده ناجا گفت: در پیمایشی که صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد از خانم‌های محترم جامعه ما همه قائل به عفاف و حجاب هستند.سردار حسین اشتری در آیین اختتامیه سومین همایش عفاف و حجاب با بیان اینکه در هفته گرامیداشت عفاف و حجاب اختتامیه سومین همایش چادرهای آسمانی برگزار شد، گفت: در این ایام همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به این مهم بپردازند امروز پرداختن به عفاف و حجاب چه برای خواهران و چه برادران امری ضروری است.

وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم خواستار ارزش‌های انقلاب اسلامی و تدابیر حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باشیم یکی از دریچه‌های آن موضوع عفاف و حجاب در جامعه است. براساس وظایف ذاتی و مبانی دینی و قانون هر مسلمانی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را دارد و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی هم در این زمینه مسوولیت دارند.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه امر به معروف فریضه فراموش شده است گفت: امر به معروف و نهی از منکر برعهده همه مردم، نهادها و مسوولان است. برگزاری این همایش نیز امر به معروف است. مردمان جامعه ما فطرتا با عفاف و حجاب موافقند. در پیمایشی که صورت گرفته بیش از 70 درصد از خانم‌های محترم جامعه ما همه قائل به عفاف و حجاب هستند حتی کسانی که رعایت ظواهر اسلامی را در پوشش مراعات نمی‌کنند قائل به این هستند که امنیت، آسایش و آرامش آنها در پناه عفاف و حجاب است.

سردار اشتری با بیان اینکه موضوع حجاب فطری است گفت: باید براساس فطرت پاک جامعه اسلامی روی این موضوع کار کرده و آن را در جامعه تبلیغ کنیم. غالبا جوانان ما به این امر مهم اعتقاد دارند و اندک افرادی هستند که با عناد موضوع بی‌حجابی، شل‌حجابی و بدحجابی را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که خارج از کشور نشسته‌اند و برای زنان عفیف ما تصمیم می‌گیرند افراد سرخورده‌ای هستند که در کشور مشکل داشتند. این افراد مشکلات روحی و روانی داشتند و به دلیل اینکه نتوانستند، خود را با مردم فهیم و با شعور کشور تطبیق دهند به خارج از کشور رفته و تبلیغ بی‌حجابی می‌کنند و البته ایامی را نیز برای این حرکت زشت خود مشخص کرده‌اند.

فرمانده ناجا با اشاره به این افراد تصریح کرد: آنها تصور می‌کنند زنان و مردان ما از صحبت‌هایشان پیروی می‌کنند البته شاید اندکی از آنها پیروی کنند که اگر به طور ریز وارد زندگی این افراد شویم و آنها را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که آنها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، اما ما باید روی اکثریت افرادی که اعتقاد به عفاف و حجاب دارند کار کنیم و این وظیفه حاکمیت است.

فرمانده ناجا با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب تاکید کرد: 26 دستگاه در زمینه عفاف و حجاب وظیفه دارند همچنین 300 مصوبه در خصوص عفاف و حجاب تدوین شده که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. البته این مصوبات برای سال‌های گذشته است. اما باید ببینیم همه دستگاه‌ها کار خود را در این زمینه انجام می‌دهند یا نه و توقع این است که فقط نیروی انتظامی وارد شود. البته نیروی انتظامی وظیفه خود را انجام می‌دهد، اما این موضوع باید مطالبه مردم و مسوولان باشد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: مردم و مسوولان باید از همه دستگاه‌هایی که قانونا در زمینه عفاف و حجاب مسوولیت دارند مطالبه‌گری داشته و این دستگاه‌ها نباید وظایفشان را صرفا با تعدادی نامه و دستورالعمل محدود کنند و باید با اعتقاد قلبی پای کار بیایند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در این زمینه پیگیر است و از همه مسوولان می‌خواهد که وظایف خود را در این زمینه به درستی انجام دهند گفت: امیدوارم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب احیا و فعال شود و همه دستگاه‌ها با هم این مهم را که خواسته مردم و شهداست عملی کنیم.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان