تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

افتتاح مرکز آموزشی و توانبخشی برای مبتلایان به اوتیسم

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اعلام افتتاح مرکز غیردولتی روزانه آموزشی و توانبخشی پویندگان مهر ایران مربوط به مبتلایان به اختلال اوتیسم با حمایت بنیاد بیماری‌های خاص، گفت: این مرکز به مبتلایان مذکور خدمات توانبخشی پزشکی و آموزشی ارائه می‌دهد و همینطور به خانواده‌های آنها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

رویداد۲۴-عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اعلام افتتاح مرکز غیردولتی روزانه آموزشی و توانبخشی پویندگان مهر ایران مربوط به مبتلایان به اختلال اوتیسم با حمایت بنیاد بیماری‌های خاص، گفت: این مرکز به مبتلایان مذکور خدمات توانبخشی پزشکی و آموزشی ارائه می‌دهد و همینطور به خانواده‌های آنها آموزش‌های لازم داده می‌شود.پروانه مافی از افتتاح مرکز غیردولتی روزانه آموزشی و توانبخشی پویندگان مهر ایران مربوط به مبتلایان به اختلالات اوتیسم با حمایت بنیاد بیماری‌های خاص خبر داد.

نماینده مردم تهران در این خصوص گفت: این مرکز به مبتلایان مذکور خدمات توانبخشی پزشکی و آموزشی ارائه می‌دهد و همینطور به خانواده‌های آنها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی افزود: بدیهی است خانواده‌های این نوع بیماران به آموزش‌ها و کمک‌های زیادی نیاز دارند، همین دیروز یکی از خانواده‌های این بیماران در راهروی مجلس به مبلغ بالای گفتار درمانی که چیزی بالغ بر ۵ میلیون تومان است، اعتراض می‌کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: هیچ بنیاد و نهادی به این خانواده‌ها کمک مادی و آموزشی نمی‌کند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید در جریان قرار بگیرند، مراکزی وجود دارد که به آنها با هزینه‌های کم خدمات می‌دهد و مجبور نیستند خدمات با هزینه بالا را متحمل شوند، مرکز پویندگان مهر با تاکید بر خدمات با قیمت مناسب تشکیل شده است. بنده هم افتخار دارم که عضو هیئت امنای این مرکز باشم و برای اولین بار در پیشنهاداتی که ارائه دادم مطرح کردم که مدرسه اوتیسم در این مجموعه ایجاد شود.

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه ایجاد مدرسه در فضایی که بنیاد در اختیار این مجموعه قرار داده، برای خانواده‌ها خوشحال کننده است، گفت: دانش آموزانی که اوتیسم دارند اگر خوب آموزش ببینند دارای نبوغ خاصی هستند که می‌توانند به افرادی نامدار در دنیا تبدیل شوند.

وی یادآور شد: انیشتن و هانس کریستین اندرسن از افرادی بودند که از بیماری اوتیسم رنج می‌بردند و با آموزش‌های مناسب و لازم و البته به موقع توانستند به مراتبی چنین ارزشمند دست پیدا کنند.

پروانه مافی تاکید کرد: نبوغ ویژه این بچه‌ها باعث می‌شود به آنها و آموزششان توجه بیشتری داشته باشیم اما به دلیل هزینه‌های بالای آموزش آنها، گاهی مادر و گاهی پدر و یا هردوی آنها از نگهداری آنها شانه خالی می‌کنند و بار نگهداری آنها یا به دوش پدربزرگ مادربزرگ‌ها و یا مراکز مخصوص سپرده می‌شود، در حال حاضر در کهریزک کرج مجموعه‌ای وجود دارد که تعداد قابل توجهی از بچه‌های مبتلا به اوتیسم در آنجا رها شده‌اند.

وی ادامه داد: وجود این مسائل نشان‌دهنده این است که آموزش خانواده‌ها در این شرایط بیش از هرچیز ضرورت دارد، حاکمیت باید به خانواده‌هایی که ناخواسته بچه‌های بیماری را به دنیا آورده‌اند، کمک کند.

مافی با بیان اینکه افرادی که در شهرستان هستند مصیبت‌های بیشتری دارند، گفت: من به دوستان و خانواده‌هایی که فرزندان اوتیسم دارند بابت افتتاح این مجموعه تبریک می‌گویم چراکه ان‌شاالله با همکاری یکدیگر می‌توانیم مشکلات این بچه‌های مظلوم را حل کنیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان