تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

قرار گرفتن نام یک گردان بحرینی در فهرست گروه‌های تروریستی به اتهام ارتباط با ایران

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد گردان الاشتر با ادعای مبارزه با تروریسم در فهرست تحریم‌ها قرار داده شده و هرگونه مراودات مالی آنها در حوزه بانکی و پولی آمریکا مشمول توقیف خواهد شد.

رویداد۲۴-دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد گردان الاشتر با ادعای مبارزه با تروریسم در فهرست تحریم‌ها قرار داده شده و هرگونه مراودات مالی آنها در حوزه بانکی و پولی آمریکا مشمول توقیف خواهد شد.«نیتان سیلز» هماهنگ‌کننده امور مقابله با تروریسم در وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره جزییات فهرست گروه‌های تروریستی از نظر آمریکا، مدعی شد: «گردان الاشتر یکی از خطوط تروریستی تحت حمایت ایران در بحرین است که اقدام به کشتار می‌کند.»

بر اساس این گزارش این بریگارد متهم به بمب‌گذاری‌های متعدد در بحرین است. شناسایی این گروه در زمره گروه‌های تروریستی به معنای ممنوعیت کمپانی‌های آمریکایی از ورود به کسب‌وکار با این گروه است. این اقدام، آخرین سری از اقدامات آمریکا برای افزایش فشار بر ایران در پی خروج از برجام به شمار می‌رود. 

این رسانه نزدیک به دولت ترامپ مدعی شد: ایران از تعداد زیادی از گروه‌ها خاورمیانه حمایت می‌کند. آمریکا آماده اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است که این تحریم‌ها شامل تحریم‌های ثانویه نیز خواهد بود و به نوعی بر توانایی ایران برای فروش نفت اثر گذار است. 

«فاکس نیوز» نوشت: دولت ترامپ بریگارد الاشتر را پیش‌تر هم تحت تحریم قرار داده بود. در ماه مارس ۲۰۱۷ وزارت خارجه نام دو تن از افراد مرتبط با این گروه یعنی «احمد حسن یوسف» و «السید مرتضی مجید رمضان علوی» را در لیست سیاه این وزارت‌خانه قرار داده بود.

 وزارت خارجه آمریکا که تاکنون نتوانسته از فضاسازی رسانه‌ای درباره ارسال سلاح از ایران به انصارالله یمن بهره‌ای ببرد، این بار هم مدعی شده است گردان الاشتر سلاح و مهمات خود را از ایران دریافت کرده و به آنها آموزش داده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان