تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۷
میزبانی مسابقات جهانی چگونه است؟

شانس بالای ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال +جدول مدعیان میزبانی

در میان کشورهایی که مدعی میزبانی این مسابقات هستند ایران بهترین وضعیت فوتسال در جهان را دارد.
شانس بالای ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال +جدول مدعیان میزبانی

رویداد۲۴ گرچه در بعضی آمار و ارقام فوتبال ایران قدرت اول آسیاست، اما درباره فوتبال سالنی باید گفت قدرت ایران در این رشته مثال‌زدنی است. از 15 دوره مسابقات فوتبال سالنی دوازده بار ایران قهرمان شده است. آمار درخشان فوتسال ایران سه باخت در نود و سه مسابقه، در هیچ رشته دیگری وجود ندارد.

ایران دو بار میزبانی این مسابقات را بر عهده داشته است. ضمن اینکه دوره پنجم این مسابقات برای اولین بار در دو ورزشگاه تهران و کرج برگزار شد در حالی که در سایر ادوار یک شهر به تنهایی میزبانی مسابقات را بر عهده داشته است. به جز تهران و کرج، بسیاری شهرهای دیگر ایران نیز به نظر می‌رسد توانایی برگزاری مسابقات فوتسال را داشته باشند.

در مسابقات باشگاه‌های آسیا نیز اصفهان دو بار میزبان مسابقات بوده است و دو قهرمانی از سه قهرمانی ایران، در این دوره اتفاق افتاده است. به این ترتیب ایران سه ورزشگاه مناسب برای برگزاری مسابقات فوتسال آسیا در تهران، کرج و اصفهان دارد.

حالا ایران نامزد میزبانی مسابقات جام جهانی 2020 شده است. جدول زیر وضعیت و اسامی کشورهای میزبان در ادوار گذشته را نشان می‌دهد.

شانس بالای ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال+ جدول مدعیان میزبانی

بررسی قاره‌ای نشان می‌دهد آسیا سه بار میزبان این مسابقات بوده است و آفریقا هرگز میزبانی این مسابقات را بر عهده نداشته است. از سویی دیگر، برزیل و اسپانیا که سطح بالایی در فوتسال دنیا دارند نیز حداقل یک بار میزبانی این مسابقات را تجربه کرده‌اند.

جدول زیر وضعیت هشت مدعی میزبانی مسابقات فوتسال 2020 را نشان می‌دهد: در میان کشورهایی که مدعی میزبانی این مسابقات هستند ایران بهترین وضعیت فوتسال در جهان را دارد. البته مسائل دیگر نیز در بررسی میزبانی تیم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد که شاید شرایط خاص حضور زنان در استادیوم و اجباری بودن پوشش اسلامی برای مهمانان سایر کشورها، باعث آسیب دیدن امتیاز ایران شود.

شانس بالای ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال+ جدول مدعیان میزبانی

کرواسی، ژاپن و امارات سابقه بهتری در میزبانی از ایران در برگزاری تورنمنت‌های مختلف ورزشی دارند. ایران البته میزبان مسابقات ملی و جهانی مثل لیگ جهانی والیبال بوده است. فدراسیون فوتبال ایران،‌ شش استان تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، یزد و آذربایجان غربی را برای میزبانی این مسابقات به فیفا معرفی کرده است که اسامی مهمترین ورشگاه‌های این شهرها را مشاهده می‌کنید:

شانس بالای ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال+ جدول مدعیان میزبانی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان