تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری 98

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از قطعی شدن میزان و نحوه تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 98 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: این مصوبه در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو است.



رویداد۲۴ ابراهیم خدایی روز چهارشنبه اظهار داشت: براساس رای کمیته سنجش و پذیرش دانشجو ، میزان سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی برای آزمون سراسری سال آینده ۳۰ درصد خواهد بود.
وی گفت: سازمان سنجش آموزش کشور دروسی را که روی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان تاثیرگذار است بر اساس بررسی های کارشناسی شده به کمیته سنجش و پذیرش دانشجو ارایه کرده است.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: عناوین و تعداد دروس باید در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شود و پس از تصویب اطلاع رسانی می شود.
وی با تاکید بر اینکه امتحانات نهایی در خرداد ماه سال آینده برگزار و برای پایه دوازدهم عناوین دروس اعلام می شود، یادآور شد: ضرایب دروس کنکور برای درس های متناظر امتحانی یکسان خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

** گردهمایی مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها برگزار می شود
بیست‌وششمین گردهمایی مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه در دانشگاه تهران برگزار می شود.
به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه تهران، گردهمایی مدیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور با شعار «عزتمندی و توانمندسازی» در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
در این مراسم از دانشجویان شایسته جشنواره ملی ایثار نیز تقدیر خواهد شد.

** برپایی ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه پیام نور در تابستان ۹۷
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور، جزئیات طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه پیام نور در تابستان ۹۷ را تشریح کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه پیام نور، حجت الاسلام سید محمود نبوی گفت: طرح ضیافت اندیشه دانشجویی ۹۷ شامل برنامه های آموزشی، فرهنگی و معنوی است و توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با همکاری گروه معارف و معاونت آموزشی دانشگاه برگزار می شود.
وی درخصوص نحوه ثبت نام دانشجویان در این طرح گفت: دانشجویان برای شرکت در این طرح باید به دفاتر نهاد استانی پیام نور مراجعه کرده و طبق برنامه اعلام شده توسط دفاتر نهاد(به صورت حضوری یا مراجعه به سایت) ثبت نام کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با اشاره به واحدهای درسی خودخوان دانشگاه پیام نور در تابستان و منع ارائه دروس معارف به صورت خودخوان، افزود: گذراندن واحدهای درسی معارف در تابستان صرفا از طریق ضیافت اندیشه که توسط نهادهای استانی پیام نور برگزار می شود، امکان پذیر است.
وی درخصوص اعلام نمرات نیز اظهار داشت: نمرات اعلام شده از طرف دفاتر نهاد استانی پیام نور، توسط آموزش استان و کاربر ارشد در سامانه گلستان ثبت خواهد شد و دانشجویان می توانند از طریق این سامانه از نتایج خود مطلع شوند.
نبوی ادامه داد: دانشجویان مجاز هستند بین ۲ تا ۴ واحد از دروس معارف را در این طرح اخذ کرده و نسبت به سایر واحدهای درسی تا سقف ۸ واحد طبق مقررات دانشگاه عمل کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور درباره شهریه این دروس یادآور شد: دفاتر نهاد بر اساس مصوبه هیات رئیسه، جهت تامین هزینه های اجرای دوره حضوری و غیرحضوری، بخشی از هزینه ها را در قالب شهریه از دانشجویان اخذ می کنند.
وی افزود: برای ثبت نمرات طرح ضیافت در سامانه گلستان، دانشجویان موظف به پرداخت ۵۰ درصد شهریه ثابت و ۱۰۰ درصد شهریه متغیر هستند.
نبوی گفت: اگر دانشجویی پس از شرکت در طرح ضیافت نمره لازم را کسب نکرده و یا جهت ثبت نمره به آموزش مراجعه نکند، موظف به پرداخت شهریه نیست. بنابراین می تواند پرداخت شهریه را تا زمان ثبت نمرات به تاخیر بیاندازد.

** اعلام جزئیات آزمون عملی گروه هنر کنکور
زمان و مکان برگزاری آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی دارای خاص گروه هنر کنکور ۹۷ برای داوطلبان واجد شرایط اعلام شد. توزیع کارت آزمون از ۹ مرداد آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، زمان و مکان برگزاری آزمون عملی و طراحی رشته‌های تحصیلی نقاشی، ارتباط تصویری، کاردانی هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، کتابت و نگارگری، ادبیات نمایشی، بازیگری ، طراحی صحنه، نمایش عروسکی، آهنگسازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، مجسمه‌سازی و عکاسی در کنکور ۹۷ اعلام شد.
متقاضیان مجموعه رشته ­های تحصیلی گروه آزمایشی ­هنر شامل این ۱۲ رشته در کنکور ۹۷ که دارای آزمون عملی هستند باید در آزمون های عملی شرکت کنند.
آزمون عملی منحصراً از داوطلبان گروه آزمایشی هنر که‌ در جلسه آزمون (بعدازظهر پنجشنبه ۷ تیر ۹۷) حاضر بودند و بعد از آزمون سراسری (از تاریخ ۹ تا ۱۵ تیر ۹۷) علاقه­ مندی خود را با پرداخت هزینه آزمون عملی و طراحی رشته ­های تحصیلی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اعلام کرده‌اند به عمل خواهد آمد.
داوطلبانی که متقاضی آزمون عملی و طراحی این ۱۲ رشته‌ تحصیلی شده‌اند، درصورت تمایل لازم است پس از اعلام نتایج اولیه با توجه به دوره‌هایی که براساس کارنامه در آن مجاز به انتخاب رشته شده اند، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در زمان مقرر نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی مربوط در فرم انتخاب رشته این آزمون از اولویت ۱ تا ۱۵۰ و در هر اولویتی که علاقه دارند اقدام کنند.
متقاضیانی که نسبت به واریز هزینه آزمون عملی خود اقدام کرده‌اند باید در زمان اعلام شده کارت آزمون عملی و یا طراحی خود را پرینت کرده و طبق آدرس مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون عملی برابر زمان و مکان مندرج در پرینت کارت عملی خود اقدام کنند.
تبصره: آن دسته از داوطلبانی که با توجه به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی، متقاضی دو مجموعه از رشته ­های تحصیلی مربوط شده­ اند باید به منظور شرکت در هر یک از مجموعه ­های ذیربط نسبت به پرینت کارت برای هر مجموعه اقدام کنند.
آزمون‌های عملی و طراحی و درس تخصصی هر رشته قابل تمدید، تکرار و یا برگزاری آن بصورت انفرادی برای هیچ داوطلبی و تحت هیچ شرایطی میسر نیست.
حضور داوطلب در حوزه نیم ساعت قبل از ساعت شروع آزمون الزامی است.
داوطلبانی که متقاضی این رشته‌ها بوده و نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی در موعد مقرر اقدام کرده و به هردلیل موفق به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون عملی و یا طراحی از سایت سازمان سنجش نشده اند باید با به همراه داشتن رسید پرداخت هزینه، دو قطعه عکس و کارت شناسایی معتبر، در روزهای دریافت کارت شرکت­ در­ آزمون به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص در شهرستان محل برگزاری آزمون (آدرس های اعلام شده) و براساس برنامه زمانی­ اعلام شده، مراجعه کنند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کنکور ، سنجش ، وزارت علوم
نظرات شما
پیشخوان