تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۷

رئیس‌جمهور جدید مکزیک بادیگارد نمی‌خواهد

رئیس‌جمهور جدید مکزیک که وعده تغییرات رادیکال داده است، هیچ کجا بادیگارد نمی‌خواهد و اجازه می‌دهد طرفدارانش در کنار او حضور داشته باشند. همین مساله باعث وحشت و انتقاد کارشناسان امنیتی شده است.
رئیس‌جمهور جدید مکزیک بادیگارد نمی‌خواهد

رویداد۲۴ لوپز اوبرادور، 64 ساله حتی پس از برگزاری انتخابات در اطراف مکزیکوسیتی به گشت زنی می‌پردازد و خبرنگاران و طرفدارانش دور او جمع می‌شوند.

لوپز اوبرادور اعلام کرده است: بگذارید این مساله کاملا روشن شود. من بادیگارد نمی‌خواهم. این بدین معناست که شهروندان کشورم از من محافظت خواهند کرد.

اما برخی این رویکرد او را نپسندیده و از آن انتقاد می‌کنند.

در همین راستا آلخاندرو هوپه، یک جاسوس پیشین مکزیک و مشاور امنیتی اعلام کرد: این کار کاملا اشتباه و غافلگیر کننده است و هیچ استراتژی در پشت آن وجود ندارد.

همچنین تیم لوپز آبرادور نیز نگران هستند.

اولگا سانچز، وزیر کشور پیشنهادی مکزیک در یک مصاحبه تلویزیونی اخیرا اعلام کرد: دولت رئیس‌جمهور باید به طور آشکار یک سیستم امنیتی داشته باشد که از آن محافظت کند زیرا حکومتداری و ثبات دولت به خطر می‌افتد.

لوپز اوبرادور ۶۴ ساله اول ماه دسامبر که قدرت را به دست بگیرد، اولین رئیس‌جمهوری چپگرای تاریخ اخیر مکزیک می‌شود. همچنین این اولین بار در تاریخ مدرن مکزیک است که یک نامزد انتخاباتی بیش از نیمی از آراء را کسب می‌کند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان