تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۷

شورشیان مسلح «درعا» را به ارتش سوریه تحویل دادند

این توافق‌نامه تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین توسط شورشیان به ارتش، رسیدگی به اوضاع شورشیان مایل به آشتی و خروج مخالفان آشتی از منطقه درعا البلد را شامل می‌شود.

رویداد۲۴-این توافق‌نامه تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین توسط شورشیان به ارتش، رسیدگی به اوضاع شورشیان مایل به آشتی و خروج مخالفان آشتی از منطقه درعا البلد را شامل می‌شود. دولت سوریه و شورشیان حاضر در منطقه "درعا البلد" بر سر خروج گروه‌های مسلح مذکور از این منطقه واقع در شهر درعا در جنوب سوریه توافق کردند.دولت سوریه و شورشیان حاضر در منطقه "درعا البلد" بر سر خروج گروه‌های مسلح مذکور از این منطقه واقع در شهر درعا در جنوب سوریه توافق کردند.

  این توافق‌نامه تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین توسط شورشیان به ارتش، رسیدگی به اوضاع شورشیان مایل به آشتی و خروج مخالفان آشتی از منطقه درعا البلد را شامل می‌شود.

پیشتر گروه‌های شورشی در شهرک "طفس" واقع در حومه غربی درعا با میانجیگری روسیه بر سر آشتی با دولت سوریه و هماهنگی برای مبارزه با داعش توافق کردند.

از سوی دیگر، یگان‌های ارتش سوریه بر مناطقی از حومه غربی درعا کنترل یافته و نیروهای خود را در خط مبارزه با داعش مستقر ساختند.

اداره تبلیغات جنگی سوریه گزارش داد، ارتش برای برقراری امنیت و پاکسازی درعا از لوث وجود تروریست‌ها و شورشیان وارد مناطقی از استان درعا شد. مناطق این استان با توافق‌نامه آشتی اعلام موافقت کرده و شروع به تحویل سلاح‌های سنگین خود کردند.

فعالان مخالف دولت سوریه گزارش دادند، پس از انعقاد توافق‌نامه آشتی با میانجیگری روسیه میان شورشیان و نمایندگان شهرک طفس از سویی و دولت سوریه از سوی دیگر، خودروهای نظامی روسیه وارد شهرک طفس در حومه غربی درعا شدند.

شهرک طفس و اطراف آن تحت کنترل ارتش سوریه درآمده و شورشیان سلاح‌های سنگین خود را طی روزهای آینده تحویل خواهند داد.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نمایندگان چهار شهرک در حومه شمال غربی درعا بر سر ورود ارتش بنابر توافق انجام شده با میانجگری روسیه موافقت کردند تا کنترل ارتش بر استان درعا به ۸۰ درصد افزایش یابد
ارتش سوریه بر تمامی مرزهای سوریه و اردن کنترل یافته و در حومه غربی درعا پیشروی کرده است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان