تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۷

قاضی عسگر: مساله اعتیاد در حج برای ما مشکل ایجاد می‌کند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: موضوع اعتیاد موضوعی است که برای ما مشکلاتی را ایجاد می‌کند. ما توصیه کردیم که به این مساله بیشتر توجه شود. گاهی پیش آمده در کاروان‌ها افرادی که اعتیاد دارند هستند و حضور آن‌ها منجر به این می‌شود که به کشور بازگردانیمشان و یا در بیمارستان‌ها بستری شوند. این مساله می‌تواند هزینه زیادی برای مراسم حج ایجاد کند، زیرا وقتی برمی‌گردند و مداوا می‌شوند سال بعد به عنوان این‌که حج‌شان ناتمام مانده درخواست‌ دوباره می‌کنند.

رویداد۲۴-نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: موضوع اعتیاد موضوعی است که برای ما مشکلاتی را ایجاد می‌کند. ما توصیه کردیم که به این مساله بیشتر توجه شود. گاهی پیش آمده در کاروان‌ها افرادی که اعتیاد دارند هستند و حضور آن‌ها منجر به این می‌شود که به کشور بازگردانیمشان و یا در بیمارستان‌ها بستری شوند. این مساله می‌تواند هزینه زیادی برای مراسم حج ایجاد کند، زیرا وقتی برمی‌گردند و مداوا می‌شوند سال بعد به عنوان این‌که حج‌شان ناتمام مانده درخواست‌ دوباره می‌کنند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر ارائه‌ خدمات صحیح پزشکی به حجاج به حضور افراد دارای اعتیاد در مناسک حج و مشکلاتی که ایجاد می‌شود اشاره کرد.

سیدعلی قاضی عسگر در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر در حج ۹۷ اظهار کرد: هر ساله در حج به دنبال سلسله مراتبی هستیم که این موارد در حوزه پزشکی اهمیت زیادی دارد. ما در دو حوزه به صورت جدی باید کار کنیم که هم سازمان حج و زیارت و هم مرکز پزشکی در آن نقش دارند و آن هم حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی است تا حجاج توجه داشته باشند که در سفر چگونه عمل کنیم. کمی در این حوزه نقص داریم و باید بیشتر تلاش کنیم. لازم است که به حجاج دستورالعمل‌های بهداشتی داده شود تا با رعایت آن‌ها بتوانند از فرصت حج بیشتر استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: بخش دیگری که در حج با آن مواجه هستیم مساله اضطراب است. مناسک حج پیچیده و سخت نیست که به زائران اضطراب وارد کنیم. در این زمینه شما پزشکان حاضر در حج می‌توانید کمک‌حال باشید.

او با اشاره به بحث اعتیاد گفت: این مساله را باید جدی بگیریم و موضوع اعتیاد موضوعی است که برای ما مشکلاتی را ایجاد می‌کند. ما توصیه کردیم که به این مساله بیشتر توجه شود. گاهی پیش آمده در کاروان‌ها افرادی که اعتیاد دارند هستند و حضور آن‌ها منجر به این می‌شود که به کشور بازگردانیمشان و یا در بیمارستان‌ها بستری شوند. این مساله می‌تواند هزینه زیادی برای مراسم حج ایجاد کند، زیرا وقتی برمی‌گردند و مداوا می‌شوند سال بعد به عنوان این‌که حج‌شان ناتمام مانده درخواست‌ دوباره می‌کنند.

قاضی عسگر خطاب به پزشکان و مسئولان درمانی حاضر در مراسم حج ۹۷ اظهار کرد: در جایی که باید به یک بیمار دارویی تجویز شود حتما این کار را انجام دهید و صرفه‌جویی نکنید و علاوه بر آن در جایی که نیاز به دارو نیست، اما بیمار اصرار می‌کند نیز مقاومت کنید.

نظرات شما
پیشخوان