تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

کاخ سفید، روسیه و چین را به خاطر ایران تهدید کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید در صورتی‌که چین٬ روسیه و اروپا به خرید نفت از ایران ادامه بدهند٬ مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

رویداد۲۴-وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید در صورتی‌که چین٬ روسیه و اروپا به خرید نفت از ایران ادامه بدهند٬ مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز پنجشنبه در جریان ارائه گزارشی به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا تهدیدهایی را علیه مشتریان نفت ایران مطرح کرد.

در این جلسه، «استیون لینچ» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از وزیر خزانه‌داری آمریکا پرسید آیا چین قبول کرده است تا واردات نفت از ایران را قطع کند و اگر این کار را نکند آیا واشنگتن قصد دارد چین را تحریم کند؟

منوچین در پاسخ گفت که آمریکا قصد دارد برای مقابله با خرید نفت ایران «هر کشوری٬ از جمله چین» را تحریم کند.

وی در ادامه تاکید کرد: «بار دیگر، ما قصدمان این است که علیه نفت ایران تحریم‌هایی علیه روسیه، اروپا و دیگران اعمال کنیم».

آمریکا، ۱۸ اردیبهشت‌ماه رسما از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد. به دنبال آن٬ مدیر سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا ۱۱ تیرماه اعلام کرد که دور جدید تحریم‌های شدید علیه ایران از ۱۳ مرداد، و بخش بعدی آن از ۱۳ آبان اجرا می‌شود و تلاش خواهد شد که صادرات نفت ایران به صفر برسد.

اتحادیه اروپا به همراه روسیه و چین در تلاشند تا همچنان به برجام وفادار بمانند، اما در عین حال تاکید کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا کار را دشوار کرده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان