تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

دلیل نوسانات زیاد شاخص بورس در روزهای اخیر

معاون بورس تهران می گوید در ایران ۳۰ شرکت بزرگ ۸۵ درصد بورس را تشکیل می دهد و یکی از عوامل نوسانات شدید شاخص در این مدت، اخبار تاثیرگذار این شرکت ها است.
سازملن بورس


رویداد۲۴ روح الله حسینی مقدم در پاسخ به اینکه از دید شما نوسانات شدید شاخص بازار سرمایه در این روزها به چه علت است اظهار کرد: این نوسانات در کوتاه مدت مسئله خاصی ایجاد نمی کند و مربوط به نوسانات طبیعی بازار است؛ چرا که در کشور ما ۳۰ شرکت بزرگ بورسی ۸۵ درصد بورس را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: طبیعی است که وقتی اخبار و اطلاعات مربوط به این صنایع بزرگ زیاد باشد باعث می شود که ما هر روز نوسانات را در بازار داشته باشیم ولی باید ببینیم در بلند مدت بازار به کدام سمت می رود و آن روند را برای تحلیل ها در نظر بگیریم.

معاون شرکت بورس تهران در پاسخ به اینکه مذاکرات ایران با اروپایی ها چقدر می تواند در نوسانات بورس تاثیر بگذارد گفت: مذاکرات ایران و اروپا بر بورس بی تاثیر نیست ولی تاثیر آن بر بورس تهران بستگی به این دارد که چقدر فضای کسب و کار شرکت ها را تحت تاثیر قرار دهد؛ در نتیجه هر یک از عوامل تاثیر گذار در بورس باید به طور جداگانه بررسی شود.

به گزارش ایسنا، در ماه های گذشته با نوسانات نرخ دلار در بازارهای غیر رسمی ایران، بازار سهام نیز به شدت تحت تاثیر این روند بود؛ چرا که بسیاری از شرکت ها در بورس ایران از جمله پتروشیمی ها، فلزی ها و معدنی ها صادرات محور بوده و به نوسانات نرخ دلار وابسته هستند.

علاوه بر این کارشناسان تاکید دارند در بازار سهام مخصوصا در بازار فعلی با توجه به اینکه ریسک های سرمایه گذاری بالاست، افراد غیر حرفه ای نباید برای خرید و فروش سهام به طور مستقیم ورود کنند؛ چرا که بدون داشتن اطلاعات کامل از وضعیت بازار و وضعیت شرکت ها ریسک معاملات به شدت بالا می رود و احتمال زیان چند برابر می شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، نوسانات ، شاخص ، صنایع
نظرات شما
پیشخوان