تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

روزانه ۴۴ نفر در تصادفات رانندگی کشته و ۹۷۰ مجروح می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور گفت: بر اساس آمار به‌طور میانگین روزانه ۴۴ نفر براثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند و ۹۷۰ نفر نیز مجروح می‌شوند.

رویداد۲۴  سردار تقی مهری در جمع نمازگزاران یزدی با اشاره به اینکه در سال ۸۶ حدود ۲۸ هزار نفر در کشور براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار طی سال‌های گذشته با روند نزولی همراه بود و در سال ۹۶ به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور افزود: بر اساس این آمار به‌طور میانگین روزانه ۴۴ نفر براثر حوادث رانندگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند و ۹۷۰ نفر نیز مجروح می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، در استان یزد ۲۵۶ نفر براثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، بیان داشت: در دو ماهه اول سال، براثر حوادث رانندگی در استان یزد ۴۳ نفر جان باختند.

مهری در ادامه با اشاره به آمار بالای تردد با موتورسیکلت در استان یزد بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط موتورسواران تأکید کرد و متذکر شد: ۶۶ درصد از جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری استان یزد موتورسواران هستند.

این مقام مسئول بابیان اینکه ۶۷ درصد از جان‌باختگان حوادث رانندگی استان یزد افراد بین ۲۱ الی ۵۰ ساله هستند، افزود: حدود ۷۰ در صد از جان‌باختگان تصادفات رانندگی استان یزد مردان و ۳۰ درصد زنان هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور ادامه داد: هرچند آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی با کاهش همراه بوده، اما جان باختن یک نفر نیز براثر حوادث رانندگی زیاد است و برای کاهش این آمار هم مسئولین و هم مردم باید تلاش و دقتی مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرعت، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از اصلی‌ترین دلایل تصادفات است؛ عنوان کرد: توجه بیشتر وجدی‌تر به مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت قوانین وضع‌شده کاهش حوادث رانندگی را به همراه خواهد داشت.

مهری با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی (ره) تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی شرعاً حرام است، اظهار داشت: سبک زندگی ما باید به سمت توجه و التزام عملی بیشتر به قوانین حرکت کند و این مهم باید موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال ۹۷، سال پراهمیتی در کشور است؛ افزود: این اهمیت به این دلیل است که مردم در این سال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن خواهند گرفت و از طرفی دشمنان ایران اسلامی به‌خصوص آمریکا، آل سعود جنایتکار و منافقین نیز توطئه‌های شومی را علیه کشور طراحی کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام راحل عظیم‌الشأن پیرامون نقشه‌های دشمنان، اظهار داشت: به فرموده ایشان دشمنان از طریق فشار اقتصادی و فشار روانی و عملی برای مقابله با انقلاب اسلامی به صحنه آمده‌اند.

مهری اضافه کرد: در شرایط کنونی وظیفه همه مسئولین نظام در تمام سطوح، اقشار مختلف مردمی و دلسوزان انقلاب اسلامی مقابله با این فشار‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم یزد در دین‌داری و بصیرت زبان زد بوده و در مسیر پیروزی انقلاب نیز نقش مهمی داشتند، افزود: این دیار به عالم پروری مشهور است و مردم این خطه در شرایط حساس، با پیروی از علما همواره با هوشیاری عمل کردند و حامی نظام و انقلاب بودند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان