تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

ترامپ سخنرانی کرد، پوند سقوط کرد

ارزش پوند در برابر دلار آمریکا با ۰.۶۴ درصد کاهش در مقابل ۱.۳۱۱۹ دلار معامله شد. پوند انگلیس عصر روز گذشته در بازار مبادلات ارزی لندن، در مقابل ۱.۳۲۲۱۷ دلار معامله‌شده بود.


رویداد۲۴  ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا روز جمعه به دنبال اظهارنظر رئیس‌جمهوری آمریکا درباره برگزیت در بازار‌های مبادلات ارزی کاهش یافت.

ارزش پوند در برابر دلار آمریکا با ۰.۶۴ درصد کاهش در مقابل ۱.۳۱۱۹ دلار معامله شد. پوند انگلیس عصر روز گذشته در بازار مبادلات ارزی لندن، در مقابل ۱.۳۲۲۱۷ دلار معامله‌شده بود.

«دونالد ترامپ» در مصاحبه با نشریه زرد سان با انتقاد شدید از طرح پیشنهادی نخست‌وزیر انگلیس در ارتباط با خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) آن را چالشی در مسیر انعقاد توافق تجارت آزاد میان دو کشور دانست.

در طرح دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا که متن آن به‌تازگی منتشرشده، لندن پیشنهاد داده است که به تمام مقررات تجاری این اتحادیه در خصوص کالا پایبند بماند، تدابیر خاصی برای تسهیل عبور و مرور در نظر بگیرد و همچنان به عضویت در سازمان‌های مهم اروپایی ادامه دهد. این طرح با مخالفت‌های بسیاری به‌ویژه در حزب حاکم محافظه‌کار مواجه شده است که خواستار جدایی کامل از سیاست‌ها و نهاد‌های جمعی اروپایی هستند.

ترامپ درباره تداوم ارتباطات نزدیک انگلیس با اتحادیه اروپا در دوره پسا برگزیت تصریح کرد: اگر آن‌ها چنین توافقی می‌خواهند، ما به‌جای گفتگو با انگلیس، عملاً با خود اتحادیه اروپا مذاکره خواهیم کرد.

ترامپ ادامه داد: اگر من بودم، کار را به نحو متفاوتی انجام می‌دادم. در حقیقت به «ترزا مِی» (نخست‌وزیر انگلیس) هم گفتم که چه‌کار کند، اما او گوش نداد.

فیونا سینکوتا تحلیل‌گر مسائل اقتصادی در گفتگو با گاردین گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا با اظهارات خود «می» را در موقعیت دشواری قرار داده و اعلام کرده است که خروج نرم از اتحادیه اروپا به معنای عدم توافق تجاری میان آمریکا و انگلیس است.

وی افزود: انگلیس نمی‌تواند به اروپا و یا آمریکا پشت کند، هردوی آن‌ها بزرگ‌ترین شرکای تجاری انگلیس به شمار می‌روند.

دونالد ترامپ دیروز (پنجشنبه) بعدازظهر در میان تدابیر شدید امنیتی وارد انگلیس شد. وی امروز از بیم رویارویی با معترضان انگلیسی، با نخست‌وزیر انگلیس در اقامتگاه او در خارج از لندن ملاقات کرد.

تاکنون چندین تجمع اعتراضی علیه ترامپ در انگلیس برگزارشده و کمتر از یک ساعت دیگر، بزرگ‌ترین راهپیمایی معترضین از مقابل ساختمان بی. بی. سی به سمت میدان مشهور ترافلگار لندن آغاز خواهد شد.
منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان