تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

فرانسه - کرواسی؛ سه نبرد کلیدی مسابقه فینال

فرانسه و کرواسی در دیدار نهایی جام ۲۱ به مصاف هم خواهند رفت، در این گزارش نبردهای کلیدی بازی فینال را بررسی می کنیم.
فرانسه - کرواسی؛ سه نبرد کلیدی مسابقه فینال

رویداد۲۴ فرانسه و کرواسی روز یکشنبه فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را برگزار خواهند کرد. در آستانه این جدال حساس، نگاهی تحلیلی به وضعیت تقابل بازیکنان دو تیم داریم. آیا کانته موفق می شود مودریچ را در میانه میدان مهار کند یا مدافعین کناری کرواسی قادر به کنترل امباپه هستند؟ در این بررسی، سه نبرد کلیدی بازی فینال را مرور می کنیم:

کانته - مودریچ

شاید جذاب ترین و کلیدی ترین نبرد بازی فینال، در میانه میدان رقم بخورد. مودریچ و کانته هر دو با عملکردهای خارق العاده خود در کمربند میانی تیمشان نقشی موثر در حضور تیم ملی کشورشان در بازی فینال ایفا کرده اند. مودریچ به عنوان موتور محرکه کرواسی در خط میانی، بیش از هر بازیکن دیگری در جام جهانی ۲۰۱۸ برای کرواسی بازی کرده ولی حالا در بازی فینال، سخت ترین چالشش را مقابل کانته خواهد داشت. 

در آن سمت کانته ای حضور دارد که یک بار دیگر با دوندگی های خستگی ناپذیرش، ارزش خود را به رخ کشیده است. عملکرد او نه تنها به فرانسه کمک کرده، بلکه موجبات درخشش پوگبا را هم فراهم آورده است. کانته در طول جام، ۱۹ تکل و ۱۴ قطع ارتباط داشته که مجموعاً ۳۳ تلاش برای گرفتن توپ حریف است، و تنها زوبنین با ۳۴ تلاش، بهتر از او کار کرده است.

مودریچ برای شکست دادنِ این کانته آماده، باید در بهترین روزش باشد، همان طور که این موضوع برای کانته هم یکسان است. مودریچ نشان داده که اگر به عنوان هافبک ایستا عقب زمین بازی کند، خیلی نمی تواند اثرگذاری اش را نشان دهد، اما هر زمان بروزوویچ پشت سر او قرار گرفته، مودریچ هم درخشیده است. اتفاقی که احتمالاً در فینال هم رقم بخورد و شاهد حضور بروزوویچ از ابتدا باشیم. ستاره کروات ها از منظر، دوندگی، پاس، گل خلق موقعیت، بهترین بازیکن تیمش بوده است.

امباپه - پیواریچ

تنها ۱۴ ثانیه زمان در مسابقه نیمه نهایی نیاز بود تا امباپه به فرتونخن نشان دهد که قرار است چه شب سخت و طولانی ای را پشت سر بگذارد. ستاره ۱۹ ساله فرانسوی ها، نه تنها فقط در مسابقه با بلژیک و مقابل خرتونخن، بلکه در کل جام، با سرعت و تکنیکش، تیم های حریف را به دردسر انداخته است.

امباپه از همان دقیقه اول مسابقه تا آخرین دقیقه، فرتونخن را آزار داد و حالا پیواریچ ۲۹ ساله کار سختی برای مهار امباپه در فینال دارد. استرینیچ مدافع چپ اصلی کروات ها در بازی با انگلیس مصدوم شد و احتمالاً فرصت در بازی نهایی به پیواریچ می رسد که تنها یک بار در جام ۲۱ به میدان رفته و حالا در مهمترین بازی کل دوران حرفه ایش باید امباپه آماده را مهار کند.

امباپه ۱۹ ساله، در بازی با آرژانتین دو گل زد و یک پنالتی گرفت تا یک تنه تیمش را به جمع هشت تیم برتر جام برساند. او تا به اینجای جام، سه گل در شش بازی زده و در صورت قهرمانی فرانسه، قطعاً شانس بردن بهترین بازیکن جام را دارد. در حضور بزرگانی همچون، هازارد، رونالدو، مسی و نیمار، جالب است بدانید که امباپه با ۴۶ تلاش برای دریبل بازیکنان حریف، صدرنشین جام است و همین موضوع شب سخت پیواریچ را هشدار می دهد.

واران - مانژوکیچ

البته که تمام قدرت کرواسی به خط هافبک معطوف نمی شود. مانژوکیچ باتجربه در جام جهانی ۲۰۱۸، در فرمی عالی قرار داشته، او در بازی مقابل دانمارک، در زمان درست و در جای مناسب حضور داشت و کمک حال تیمش شد، یک بار دیگر این اتفاق در بهترین زمان ممکن و در مسابقه با انگلیس رقم خورد.

واران در بازی روز یکشنبه، باید مانژوکیچی را مهار کند که چهره تازه ای برای او نیست. مانژوکیچ طی همین دو سال اخیر یک بار در فینال لیگ قهرمانان به رئال مادرید گل زده و فصل گذشته هم در بازی برگشت دو تیم در لیگ قهرمانان، دو بار دروازه رئال مادرید را در برنابئو باز کرد. علاوه بر این او سابقه بازی برای اتلتیکو را هم دارد.

یکی از دو خصوصیت کلیدی هر دو بازیکن، قدرت در نبردهای هوایی است. جالب است بدانید که هر دو بازیکن در لیست بهترین های نبرد هوایی، در هفت بازیکن برتر هستند. واران با ۲۴ پیروزی در نبردهای هوایی ششم و مانژوکیچ، با ۲۳ برد، هفتم است. واران یکی از تنها دو بازیکنی است که در کل دقایق جام برای فرانسه به میدان رفته است، دیگر بازیکن کانته است. حالا خروس ها امیدوارند او نمایشش را در مقابل لوکاکو در بازی نیمه نهایی تکرار کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان