تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

اجازه نمی‌دهیم کسی به اموال مردم دست‌درازی کند/پروژه‌های نیمه‌تمام حاصل مدیرانِ عاشق کلنگ‌زنی و دوربین است

شهردار تهران در مراسم افتتاح بخش میانی خط هفت مترو، با بیان اینکه اجازه نمی‌دهد کسی به اموال مردم دست‌درازی کند، گفت:‌ به علت علاقه برخی مدیران برای کلنگ‌زنی و زیر دوربین بودن شاهد که کلنگ پروژه‌ها زده شده اما نیمه تمام مانده‌اند در زمان مدیریت من فقط پروژه‌هایی افتتاح می‌شوند که در مسیر خدمت به مردم بوده و استاندارد لازم را داشته باشند.

رویداد۲۴-شهردار تهران در مراسم افتتاح بخش میانی خط هفت مترو، با بیان اینکه اجازه نمی‌دهد کسی به اموال مردم دست‌درازی کند، گفت:‌ به علت علاقه برخی مدیران برای کلنگ‌زنی و زیر دوربین بودن شاهد که کلنگ پروژه‌ها زده شده اما نیمه تمام مانده‌اند در زمان مدیریت من فقط پروژه‌هایی افتتاح می‌شوند که در مسیر خدمت به مردم بوده و استاندارد لازم را داشته باشند.محمدعلی افشانی؛ صبح امروز در مراسم بازگشایی خط هفت مترو و افتتاح ایستگاه مهدیه مترو با بیان اینکه هیچ وقت وعده‌ای نمی‌دهد که نتواند به آن عمل کند، گفت: یکی از چالش‌های اساسی تهران بحث ترافیک و آلودگی هوا است و توسعه و تجهیز مترو در راستای حل این دو چالش کمک بزرگی است.

شهردار تهران با بیان اینکه مترو اهمیت فراوانی در بهبود ترافیک و آلودگی هوا دارد، افزود: احساس می‌کنم اگر میان صحبت و عمل فاصله‌ای ایجاد نشود اعتماد مردم به ما افزایش یافته و این اعتماد سبب می‌شود تا آنها با شهرداری و مسئولان مشارکت بیشتری داشته باشند.

شهردار با اشاره به اینکه امروز شهرداری به صورت جدی با بدهی دست و پنجه نرم می‌‌کند، تصریح کرد: سیستم بانکی به علت طلب از شهرداری به خاطر همین پروژه‌های عمرانی امروز رغبتی برای تامین مالی آنها ندارد. متاسفانه در گذشته مدیران شهری منابع را به جای یک پروژه روی چندین پروژه پخش می‌کردند. جلسات متعددی با مسئولان بانکی برگزار شده تا بتوانیم مشارکت آنها را جلب کنیم و من به آینده امیدوار هستم.

شهردار با تاکید بر اینکه نقد برای او ارزش فراوان دارد، گفت: برای من نقد منصفانه مهم نیست آنچه اهمیت دارد نقدی است که پایه و مبنایش دروغ نباشد. چندی پیش در توئیترها نوشته بودند شهردار خائن در سال حمایت از تولید و کالای داخلی کالای بنجل خارجی خریده و خیانت کرده در حقیقت منظورشان همان ششصد واگنی بود که قرار است با مشارکت چینی‌ها ساخته شود. متاسفانه دقت نمی‌کنند که در قراردادهای قبلی می‌بایست 25 درصد واگن‌ها در داخل ساخته می‌شد و امروز این میزان به 55 درصد افزایش یافته است.

شهردار با تاکید بر اینکه ایمنی برای او در افتتاح پروژه‌ها اهمیت فراوان دارد، ادامه داد: در مدیریت من هیچ پروژه‌ای که در مسیر خدمت به مردم نباشد و استانداردهای لازم نداشته باشد، افتتاح نخواهد شد.

شهردار در ادامه از خطر سیل در تهران به علت خشکسالی‌های اخیر خبر داد و افزود: از معاونت حمل و نقل و ترافیک خواسته‌ایم که تمامی خطوط مترو را و روددره‌ها را ظرف یکی دو ماه آینده بررسی کنند تا خدای نکرده سیل نابهنگام و حادثه غیرمترقبه رخ ندهد. شاهد بودیم که در گذشته این اتفاق در استان فارس افتاد و مردم به خاطر سیل مجبور شدند عملا روی پشت بام‌ها زندگی کنند.

افشانی با تاکید بر محدود بودن منابع و اهمیت بهره‌برداری هر چه سریعتر از پروژه‌ها افزود: متاسفانه به علت علاقه وافر برخی از مدیران ما به کلنگ‌زنی و زیر دوربین رفتن شاهد که کلنگ بسیاری از پروژه‌ها زده شده اما به دلیل کمبود منابع این پروژه‌ها و منابع مردم سال‌هاست که در خاک مانده و پیش نمی‌رود.

شهردار ادامه داد: مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف می‌تواند شرایط را بهبود دهد ما نیز با نظارت جدی تلاش می‌کنیم کسی به خود اجازه دست‌اندازی به اموال مردم را ندهد. البته مهم آن است که یک نظام سیستمی در شهرداری ایجاد شده و نظارت به صورت جز به جز صورت گیرد.

شهردار با بیان اینکه هیچ کدام از بخش‌های حمل و نقل عمومی ازجمله برقی کردن موتورسیکلت‌ها فراموش نشده است، افزود: در خصوص برقی کردن موتورسیکلت‌ها با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتیم تا این موضوع حل و فصل شود. همچنین در خصوص خرید 630 واگن نیز در جلسه کمیسیون فنی شورای اقتصاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از تصویب شاهد آغاز عملیات واگن‌ها خواهیم بود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان