تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

اتحادیه اروپا: حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسیم

در میان اختلافات اسرائیل و ایرلند بر سر پیش‌نویس قانون منع واردات از شهرک‌های اسرائیلی به ایرلند، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی خبری در بروکسل گفت، این اتحادیه حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را جز "خاک اسرائیل" نمی‌داند.

رویداد۲۴-در میان اختلافات اسرائیل و ایرلند بر سر پیش‌نویس قانون منع واردات از شهرک‌های اسرائیلی به ایرلند، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی خبری در بروکسل گفت، این اتحادیه حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را جز "خاک اسرائیل" نمی‌داند. اتحادیه اروپا تاکید کرد، حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد.اتحادیه اروپا تاکید کرد، حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد.

به نقل از العهد، در میان اختلافات اسرائیل و ایرلند بر سر پیش‌نویس قانون منع واردات از شهرک‌های اسرائیلی به ایرلند، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی خبری در بروکسل گفت، این اتحادیه حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را جز "خاک اسرائیل" نمی‌داند.

مجلس سنای ایرلند روز چهارشنبه با اکثریت آرا به پیش‌نویس قانون منع واردات کالا از شهرک‌های اسرائیل رای مثبت داد. این پیش‌نویس برای تصویب نهایی به پارلمان این کشور ارائه خواهد شد. حزب حاکم ایرلند با این پیش‌نویس مخالف است.

روز پنجشنبه وزارت خارجه اسرائیل در اعتراض به پیش‌نویس قانون مذکور سفیر ایرلند در تل‌آویو را احضار و تهدید کرد، سفارت ایرلند در تل‌آویو را می‌بندد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده که روند قانونی این پیش‌نویس را پیگیری می‌کند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان