تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزییات جدید احتمال سهمیه‌بندی بنزین/ آیا تغییرات جایگاه‌های سوخت برای فروش بنزین دو نرخی است؟

بحث سهمیه‌بندی بنزین در کمیسیون انرژی مجلس مطرح شده و مسئولان شرکت پخش نیز اخبار جسته گریخته‌ای از تغییرات در روند سوخت‌رسانی داده‌اند، با اینهمه هنوز هیچ مسئولی به طور رسمی درباره احتمال سهمیه‌بندی سخن نگفته است.
جزییات جدید احتمال سهمیه‌بندی بنزین/ آیا تغییرات جایگاه‌های سوخت برای فروش بنزین دو نرخی است؟
رویداد۲۴ یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس از شرایط خاص سهمیه‌بندی بنزین سخن گفته است اما جزییات اعمال آن هنوز مشخص نیست. خادمی با اشاره به تحریم‌های مجدد علیه ایران، گفته بود احتمال دارد برای تامین بنزین به مشکل بر بخوریم لذا در شرایط خاص، امکان سهمیه‌بندی آن وجود دارد. با اینهمه دیگر اعضای کمیسیون انرژی این موضوع را به قاچاق بنزین گره زده‌اند و می‌گویند اگر سهمیه‌بندی انجام بشود، بخاطر مبارزه با قاچاق است و ربطی به تحریم‌ها ندارد. دلیل سهمیه‌بندی هرچه باشد، جزییات آن هنوز مشخص نیست.

قیمت‌گذاری بنزین برای خودروهای مختلف؟

در این میان خبرهای دیگر نیز به گوش می‌رسد. اسدالله قره‌خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس هم گفته بود «دولت قصد دارد سهمیه‌بندی بنزین را اجرایی کند؛ به طوریکه بنزین خودروهای عمومی با یک قیمت و برای سایر خودروها به قیمتی دیگر توزیع شود.»

در مدت گذشته جایگاه‌های سوخت نیز تغییراتی کرده‌اند که برخی کارشناسان تغییرات سخت‌افزاری جایگاه‌ها را دلیلی برای احتمال سهمیه‌بندی بنزین و فروش دو نرخی آن توصیف کرده‌اند.

حسین امیری خامکانی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس درباره احتمال سهمیه‌بندی بنزین به رویداد۲۴ می‌گوید: دولت درحال فراهم کردن مقدمات استفاده مجدد از کارت سوخت به منظور مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق است اما هنوز هیچ لایحه‌ای برای سهمیه بندی بنزین به کمسیون‌ها ارائه نشده است.

مصرف کم نشود، سهمیه‌بندی اعمال می‌شود

خامکانی همچنین توضیح می‌دهد که باتوجه به ظرفیت پالایشی داخل کشور، میزان مصرف بنزین بیش از تولید است بنابراین بیشترین تمرکز مجلس بر کاهش مصرف داخل و واردات بنزین است اما در صورتی‌که نتوانیم با استفاده از این دو عامل مصرف بنزین را کاهش دهیم، چاره‌ای جز سهمیه‌بندی نداریم.

بررسی سهمیه‌بندی بنزین در کمیسیون انرژی مجلس

زیبا اسماعیلی مدیرکل روابط عمومی پالایش و پخش نیز به رویداد۲۴ گفت: هرچند استفاده شهروندان از کارت سوخت بار دیگر الزامی شده است اما هنوز خبری از سهیه‌بندی بنزین از سوی دولت به مجریان اعلام نشده است. ضمن اینکه بحث سهمیه‌بندی بنزین در کمیسیون انرژی مجلس مطرح شده اما هنوز دولت در این باره تصمیم‌گیری نکرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
شورشو دراوردید دیگه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان