تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۷
موسوی لارگانی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اعلام اسامی متخلفان واردات خودرو اعتماد را به کابینه برمی‌گرداند

لارگانی عضوکمیسیون اقتصادی، بر این عقیده است که بهتر است تا دولت و وزیر صنعت نام واردکنندگان غیرقانونی خودرو را به مردم اطلاع دهد زیرا علاوه بر اینکه جرم آن‌ها محرز است، مردم هم متوجه شوند که با متخلفان برخورد می‌شود.
اعلام اسامی متخلفان واردات خودرو اعتماد را به کابینه برمی‌گرداند
رویداد۲۴ در روزهای گذشته، رییس جمهور در نامه‌ای به وزیر صنعت ضرب‌الاجل 15 روزه‌ای تعیین کرد تا وزیر صنعت گزارش تخلف واردات خودرو را به مردم، دولت و قوه قضاییه گزارش کند. هرچند محمد شریعتمداری زودتر از موعد این گزارش را به رییس‌ دولت ارائه کرد، اما نکته مهم آنجا بود که دستور اکید روحانی ارائه گزارش به مردم و قوه قضاییه بود. با این حال اسامی متخلفان هنوز به صورت رسمی برای مردم مشخص نشده است.

تخلف افراد محرز است؛ شریعتمداری نام متخلفان را اعلام کند

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به نامه دوم محمد شریعتمداری وزیر صنعت و معدن به حسن روحانی در خصوص انتشار و اعلام نام واردکنندگان غیرقانونی خودرو، گفت: در برخی از مواقع قوه قضاییه اسامی مفسدان اقتصادی را که محاکمه می‌کند، با نام مستعار و یا حروف مقطعه، منتشر می‌کند و زمانی هم که علت این کار را سوال می‌کنیم، می‌گویند که هنوز محرز نشده است که آیا این فرد تخلف کرده است یا نه و زمانی که محکومیت این افراد محرز شد، ما نام و حکم این افراد را منتشر می‌کنیم.  
 
جرم واردکنندگان غیرقانونی خودرو محرز است

لارگانی ادامه داد: اما در موضوع واردات غیرقانونی خودرو، جرم این افراد کاملا محرز است. کسی که از کدهای دسترسی به سایت و از جایگاه اداری خود سوء استفاده می‌کند و اقدام به ثبت سفارش و ورود غیرقانونی خودرو می‌کند، طبیعی است که جرم او محرز است. اکنون یکی از گله‌هایی که مردم ما دارند این است که اگرجرم یک فردی محرز شده، سریعا بایست با او برخورد شود زیرا اگر برخورد شد، نفرات بعدی دست به چنین کاری نمی‌زنند. اما زمانی که ما با وجود اینکه تخلف و جرم یک فرد محرز شده و به دلیل برخی از ملاحظات، برخوردهای لازم را انجام نمی‌دهیم، باعث می‌شود دیگران هم جری‌تر شوند و به خود جرات بدهند به راحتی دست به تخلف بزنند.

او افزود: معرفی نکردن این افراد که برخی از آنها از عوامل کشور سعودی هستند و سکه و ارز خریداری می‌کنند و به اربیل عراق و عربستان می‌برند، توهین به شعور مردم است. مماشات با کسی که قرار بوده دارو وارد کشور کند اما گوشی وارد می‌کند تا پول بیشتری را به جیب بزند، اصلا جایز نیست.
 
برخی از کارکنان وزارت صنعت در واردکردن خودروهای غیرقانونی نقش داشتند

این نماینده مجلس با بیان اینکه شخص وزیر صنعت به نوعی اعلام کردند که تعدادی از کارمندان وزارت صنعت در واردات غیرقانونی خودرو نقش داشتند، تصریح کرد: این امرز محرز است که برخی از افرادی که در وزارت‌خانه صنعت حضور دارند در این تخلف نقش دارند اما فکر نمی‌کنم که درست باشد که بگوییم مافیای خودرو از درون وزارت صعت شکل می‌گیرد، زیرا این امر یک ظلم به کارکنان متدین، شایسته و متخصص این وزارت‌خانه است. به طور کلی متهم کردن تمامی وزارت‌خانه کار صحیحی نیست.

دست اخلال‌گران بازار سکه و خودور باید قطع شود
 
عضو کمیسیون اقتصادی، با بیان اینکه تمامی متخلفان باید به مردم معرفی شوند، خاطرنشان کرد: دست کسانی که در بازار ارز، سکه و خودرو اختلال ایجاد می‌کنند و یک شبه می‌خواهند تیلیاردها پول به جیب بزنند باید دستشان قطع شود و سریعا به مردم معرفی شوند و با آن‌ها برخورد جدی شود. اصلا مهم نیست که این متخلفان وابسته به چه فرد و گروهی هستند هیچ تفاوتی نباید میان متخلفی که فرزند یک کارگر است و متخلفی که فرزند یک مسئول عالی‌رتبه است، وجود داشته باشد. اگر وزیر محترم صنعت نام متخلفان را منتشر کند، هم اعتماد مردم به دولت افزایش پیدا می‌کند و هم اینکه متوجه می‎شوند با متخلفان برخورد می‌شود و به حال خودشان رها نمی‌شوند.  

شریعتمداری به جای لفظ، مستندات خود را ارائه کند

لارگانی در ادامه یادآور شد: حقیقتا از گزارشی که آقای شریعتمداری منتشر کردند و اعلام کردند مربوط به دوره آقای نعمت زاده است، اطلاعی ندارم، اما معتقدم مشکلات را نباید از خودمان سلب کنیم و بگوییم مربوط به وزیر یا دوره قبل است. حتی اگر مربوط به دوره قبل است هم باید به صورت شفاف مطرح شود و عنوان شود مثلا این ثبت سفارش خودرو متعلق به این تاریخ و در دوران مدیریتی فلان مدیر است. اما اینکه ما به طور زبانی بگوییم مربوط به دوره یا دولت قبل است اصلا موضوع صحیحی نیست و بهتر است که آقای وزیر مستندات خود در این خصوص را به صورت شفاف به مجلس ارائه دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان