تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۷
پایان جام برای یاران مودریچ؛

فرانسه قهرمان جام جهانی 2018 شد/ رویای کراوات‌های دوست‌داشتنی از دست رفت

فرانسه با نتیجه چهار بر دو کرواسی را شکست داد
فرانسه قهرمان جام جهانی فوتبال شد

رویداد۲۴ تیم‌های ملی فرانسه و کرواسی در حالی از ساعت 19:30 در استادیوم لوژنیکی به مصاف هم رفتند که هیچ یک از آنها در 6 مسابقه اخیرشان شکستی نداشته‌اند و تا همین جای کارشان نیز عملکردی فراتر از انتظار ارائه کردند.


خروس‌ها با کسب دو پیروزی مقابل استرالیا و پرو و تساوی برابر دانمارک با 7 امتیاز صدرنشین گروه C شدند و بعد از آن در سه مسابقه متوالی و در طول 90 دقیقه موفق به شکست تیم‌های قدرتمند آرژانتین، اروگوئه و بلژیک شدند تا به فینال جام جهانی 2018 برسند و حریف کرواسی در دیدار پایانی شوند.

از سوی دیگر شاگردان زلاتکو دالیچ نمایش فوق‌العاده‌ای در دور اول داشتند و با سه برد برابر نیجریه، آرژانتین و ایسلند در صدر جدول گروه D ایستادند و بعد از آن در دو مسابقه پیاپی و در ضربات پنالتی توانستند دانمارک و روسیه میزبان را مغلوب کنند و سپس با برتری در 120 دقیقه مقابل انگلیس، شگفتی‌ساز شوند و برای نخستین بار به فینال جام جهانی صعود کنند تا اکنون مقابل فرانسه قرار بگیرند.

تیم ملی فرانسه بعد از 20 سال به دنبال دومین قهرمانی در جام جهانی است و از سوی دیگر کرواسی که برای نخستین بار به این مرحله رسیده، تلاش می‌کند تا به بهترین شکل این رقابت‌ها را به پایان ببرد.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ملی فرانسه و کرواسی را دنبال کنید:

فینال جام جهانی 2018 روسیه
یکشنبه: 97/04/24 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: لوژنیکی مسکو/ تماشاگر: 78011 نفر
داور: نستور پیتانا؛ کمک‌ها: هرنان میدانا، خوان پابلو بلاتی و بیورن کویپرس(هلند)/ کمک داور ویدئویی: ماسیمیلیانو ایراتی(ایتالیا)/ کمک داور ذخیره: اروین زنیسترا(هلند).

 اخطار

انگولو کانته(28) و لوکاس هرناندز(41) از فرانسه

تیم ملی فرانسه

هوگو لوریس، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، پل پوگبا، انگولو کانته(54- استیون انزونزی)، کیلیان امباپه، بلیز ماتوئیدی(73- کورنتین تولیسو)، آنتون گریزمان و اولیویه ژیرو.
سرمربی: دیدیه دشان

 


تیم ملی کرواسی


دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ، ایوان راکیتیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ(71- آندری کراماریچ)، ایوان پریشیچ و ماریو مانژوکیچ.
سرمربی: زلاتکو دالیچ

 

 شرح گل

فرانسه 1 - کرواسی صفر (دقیقه 18: گل به خودی ماریو مانژوکیچ): خطایی که بروزوویچ روی گریزمان انجام داده بود، این ستاره ریز نقش فرانسوی با ارسال دقیق از روی ضربه ایستگاهی فرستاد که ضربه پشت سر مانژوکیچ برای تیمش دردسرساز شد و توپ به کنج دروازه کرواسی رفت تا خروس‌ها با اشتباه مهاجم حریف به گل برسند.

 

 فرانسه 1 - کرواسی 1 (دقیقه 28: ایوان پریشیچ): ارسال مودریچ از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به سمت راست محوطه جریمه را ورسالیکو با ضربه سر زد که توپ روی سر مانژوکیچ خورد و در ادامه به ویدا رسید که او با پاس به عقب موقعیت خوبی برای پریشیچ فراهم کرد تا او با آوردن توپ روی پای چپ و شوت محکم دروازه فرانسه را باز کند.

 

ویدئوی این گل را می‌توانید اینجا ببینید

فرانسه 2 - کرواسی 1 (دقیقه 38: آنتون گریزمان): پنالتی اعلام شده به کمک سیستم VAR برای فرانسه را گریزمان خلاف جهت سوباسیچ که به سمت چپ شیرجه زده بود، تبدیل به گل کرد تا خروس‌ها مجددا با یک گل پیش بیافتند.

 

 فرانسه 3 - کرواسی 1 (دقیقه 59: پل پوگبا): امباپه با فرار سریع از سمت راست زمین موقعیت خطرناکی ترتیب داد و با پاس به عقب گریزمان را به توپ رساند که او هم با پاس به پشت محوطه پوگبا را در فرصت شوت‌زنی قرار داد ولی ضربه محکم او در میانه راه به لوورن برخورد کرد، اما در برگشت مجددا پوگبا صاحب توپ شد تا با شوت فنی پای چپ دیدنی دروازه کرواسی را برای سومین بار باز کند.

 فرانسه 4 - کرواسی 1 (دقیقه 69: کیلیان امباپه): لوکاس هرناندز با حرکت از سمت چپ زمین و جای گذاشتن مانژوکیچ و فریب ورسالیکو با پاس در عرض توپ را به امباپه رساند و ستاره جوان فرانسه در حالی که ویدا را مقابل خود داشت، با شوت روی پای فوق‌العاده که سوباسیچ را هم فریب داد، موفق به گلزنی شد.

 فرانسه 4 - کرواسی 2 (دقیقه 69: ماریو مانوژوکیچ): پاس به عقب اومتیتی را لوریس به شکل عجیب که یادآور اشتباه کاریوس، دروازه‌بان لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود با پای مانژوکیچ زد تا توپ به تور دروازه بچسبد و امیدهای کرواسی برای بازگشت به بازی زنده شود.

 لحظات حساس

 دقیقه 5: ارسال خطرناک ورسالیکو از جناح راست زمین را اومتیتی قبل از رسیدن توپ به مانژوکیچ با ضربه سر دفع کرد.

دققه 8: پاس زیبای راکیتیچ از سمت زمین با عبور از بین پای پاوارد به استرینیچ رسید ولی امباپه مقابل ارسال زمینی او قرار گرفت تا یک کرنر نصیب کرواسی شود.
دقیقه 9: واران سانتر مودریچ از روی کرنر را با ضربه سر از مقابل دروازه فرانسه دور کرد.

دقیقه 17: امباپه با سر توپ و تغییر مسیر در سمت راست محوطه جریمه کرواسی حرکت خطرناکی انجام داد که پاس بی‌دقت او را مدافعان حریف دور کردند.

دقیقه 21: سانتر مودریچ از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر ویدا راهی اوت شد.

دقیقه 24: ارسال مانژوکیچ از سمت راست زمین و شوت بی‌دقت راکیتیچ به بیرون رفت.

دقیقه 34: ارسال گریزمان از روی کرنر سمت راست زمین با عبور از روی سر ماتوئیدی در مقابل تیرک اول به دست چپ پریشیچ برخورد کرد و به کرنر رفت که پیتانا، داور آرژانتینی در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت ولی بعد از مشورت با کمک داور ویدئویی و بازبینی صحنه، تصمیم خود را تغییر داد و اعلام پنالتی کرد.

دقیقه 40: سانتر پریشیچ از جناح چپ با شوت کم قدرت ربیچ همراه شد که ضربه او بعد از برخورد به واران و سردرگمی مانژوکیچ در زدن ضربه نهایی در اختیار لوریس قرار گرفت.

دقیقه 43: ارسال مودریچ از میانه زمین را پریشیچ و در ادامه پاوارد با ضربه سر زد که شوت ربیچ به پوگبا برخورد کرد و راهی کرنر شد.
دقیقه 44: سانتر راکیتیچ از روی کرنر و ضربه پشت سر ربیچ را اومتیتی سراسیمه به کرنر زد.

دقیقه 1+45: ضربه سر ویدا روی توپ ارسالی راکیتیچ به شکل خطرناکی از کنار دروزاه فرانسه به بیرون رفت.

دقیقه 47: پاس ژیرو و شوت کم قدرت گریزمان از پشت محوطه جریمه به راحتی در اختیار سوباسیچ قرار گرفت.
دقیقه 47: شوت ناگهانی پای چپ ربیچ روی پاس در عمق راکیتیچ را لوریس با واکنشی تماشایی از زیر طاق دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه 49: لوریس با خروج به موقع از محوطه جریمه و مهار توپ با سینه اجازه نداد مانژوکیچ در موقعیت تک به تک قرار بگیرد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان