تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

نخستین برنامه تحول دیجیتال، مدیریت آب و برق را نشانه گرفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نخستین برنامه تحول دیجیتال کشور را با محور شبکه آب و برق نهایی و تبادل کردیم که به این ترتیب، گام نخست عملیاتی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران برداشته شد.
نخستین برنامه تحول دیجیتال، مدیریت آب و برق را نشانه گرفت

رویداد۲۴ «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (سه شنبه) در حاشیه امضای سند برنامه اقدام مشترک بین وزارتخانه های نیرو و ارتباطات، یکی از مصدایق مهم تحول دیجیتال در دنیا را هوشمندسازی شبکه‎های انرژی دانست و افزود: هوشمند سازی باعث بهبود مدیریت شبکه می شود و به دنبال آن، کاهش مصرف در زمان اوج را در پی دارد.
وی ابراز امیدواری کرد طرح هوشمندسازی شبکه انرژی کشور به صورت آزمایشی در کمتر از یک سال اجرا و در سه سال آینده بخش قابل توجهی از شبکه انرژی کشور هوشمند شود.
آذری جهرمی ادامه داد: فناوری های مختلفی در این عرصه به کار گرفته شده است و به صورت گسترده از اینترنت اشیا برای پیاده سازی این سند استفاده می شود.
«در شرایط کنونی با چالش‌ها و تحریم های مختلفی روبروییم و باید استفاده بهینه از منابع در چارچوب اهداف اقتصاد مقاومتی دنبال شود».
وی گفت: اجرای شبکه ارتباطی با استفاده از ظرفیت شبکه توزیع و انتقال انرژی یکی از راهکارهای مدیریت هزینه است و از سرمایه گذاری جدید اما نابجا در این بخش جلوگیری می کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر اساس سند یاد شده 2 طرف توافق کرده‌اند در یک چارچوب مشخص چگونه از ظرفیت‌های شبکه توزیع و انتقال انرژی در کشور در راستای خدمات رسانی در حوزه ارتباطات استفاده کنند. از طرفی معاونان وزارتخانه ها نیز مسوول تشکیل کمیته راهبری و اقتصادی شدند تا با استفاده از توان بخش خصوصی بتوانند ظرفیت های ارائه شده از سوی دولت را وارد حوزه عملیاتی کنند.
آذری جهرمی اضافه کرد: بر این اساس در نخستین گام یک کارگاه آموزشی میان فعالان صنعت برق، ارتباطات و اینترنت اشیا برپا و نحوه اجرای سند یاد شده تشریح می شود.
«بخشی از منابع خود در حوزه ارتباطات و پست بانک را برای اجرای پروژه‌های این سند و توسعه اهداف وزارت نیرو در حوزه هوشمندسازی اختصاص خواهیم داد».

** هوشمندسازی به کمک مدیریت مصرف انرژی می آید
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه امضای سند برنامه اقدام مشترک بین وزارتخانه های نیرو و ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: به واسطه اجرای این سند، بخشی از تعهدات وزارت ارتباطات در حوزه اشتغال مرتفع می شود.
به گفته وی، دولت ایجاد سالیانه ٩٠٠ هزار شغل را متعهد شده است که یکصد هزار شغل باید در بخش فناوری اطلاعات محقق شود.
آذری جهرمی تاکید کرد بر پایه این سند، تصدی گری در زمینه هوشمندسازی را کنار گذاشتیم و کسب و کار های نوپا می توانند در حوزه هوشمند سازی فعال شوند.
وزیر ارتباطات گفت: رویکرد رییس جمهوری برای مقابله با تحریم ها این است که منابع کشور نباید به صورت ملوک الطوایفی اداره شود و امکانات باید در اختیار همه مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: وزارت نیرو برای توسعه شبکه ارتباطی ظرفیت های خوبی دارد که امروز تفاهم کردیم ما از ظرفیت شبکه انتقال و توزیع وزارت نیرو برای توسعه ارتباطات در کشور استفاده کنیم.
آذری جهرمی تصریح کرد: این همکاری، هزینه سرمایه گذاری ما را برای ما کاهش می دهد و موجب می شود وزارت نیرو از ظرفیت خود، درآمد خلق کند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آب ، برق ، مدیریت ، دیجیتال
نظرات شما
پیشخوان