تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

محقق داماد: مسئولان از نظر اندیشمندان تبعیت نمی‌کنند / باید مردم را آزاد گذاشت تا همه نظر بدهند

مردم خود همه مسائل له را می‌دانند، نظر من این است که در بسیاری از مسائل باید مردم را آزاد گذاشت تا همه نظر بدهند و متاسفانه راهی که مردم نظر خود را به مسئولان برسانند وجود ندارد.


رویداد۲۴  سیدمصطفی محقق داماد، استاد حوزه و دانشگاه درباره مشارکت اندیشمندانی مانند خود او برای کمک به حل مشکلات کشور معتقد است اندیشمندان آماده اظهارنظر هستند، اما کسی از نظر آن‌ها آنچنان تبعیت نمی‌کند؛ «در هر حال نظر آن‌ها این نیست، به هر حال خودشان صاحب‌نظر هستند و معلوم نیست که برای نظرات دیگر آنچنان ارزش قائل باشند.»

متن گفتگو با محقق داماد را در زیر می‌خوانید؛

*شما به عنوان یک اندیشمند و فیلسوف تا به حال با سیاسیون ارتباطی برقرار کرده‌اید تا درباره مسائل کشور با آن‌ها صحبت کنید؟

ممکن است که گاهی موضوعات و مسائلی به ذهنم برسد، اما سیاسیون آنقدر ارتباط قوی ندارند تا انسان به راحتی بتواند با آن‌ها تماس بگیرد.

*خودتان تلاشی برای برقراری ارتباط با مسئولان و ارائه نظراتتان به آن‌ها نداشته‌اید؟

خیر، امیرالمومنین جمله‌ای دارند که می‌گوید «لَا رَأْیَ لِمَنْ لَا یُطَاعُ» یعنی کسی که به حرف او توجه نمی‌شود رای دادن او ارزش و فایده‌ای ندارد. اندیشمندان آماده اظهارنظر هستند، اما کسی از نظر آن‌ها آنچنان تبعیت نمی‌کند. در هر حال نظر آن‌ها این نیست، به هر حال مسئولان صاحب‌نظر هستند و معلوم نیست که برای نظرات دیگر آنچنان ارزش قائل باشند.

*به هرحال مردم با توجه به وضعیت کشور انتظار دارند که کسانی همچون شما درباره مشکلات صحبت و با مسئولان همفکری کنید...

مردم خود همه مسائل له را می‌دانند، نظر من این است که در بسیاری از مسائل باید مردم را آزاد گذاشت تا همه نظر بدهند و متاسفانه راهی که مردم نظر خود را به مسئولان برسانند وجود ندارد.

*راه حل شما برای برون‌رفت از وضعیت کنونی کشور چیست؟

به هر حال الان در قضایای مختلفی می‌بینم که دولت دلش می‌خواهد که خدمت کند، راه‌های مختلفی مطرح می‌شود و هر روز یک تصمیم جدید و تازه می‌گیرد، اما در عین حال باید نظر عموم را داشته باشد و می‌بینیم که این نظر را دریافت نمی‌کند.
منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محقق داماد ، مردم ، نظام ، کشور
نظرات شما
پیشخوان