تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۷

بیماران خاص در هیچ زمینه‌ای نباید مشکل داشته باشند/ نه باید سیاه‌نمایی کرد، نه سفیدنمایی

وزیر بهداشت تاکید کرد که بیماران خاص نباید هیچ مشکلی در زمینه دارو، درمان و خدمات داشته باشند.

رویداد۲۴-وزیر بهداشت تاکید کرد که بیماران خاص نباید هیچ مشکلی در زمینه دارو، درمان و خدمات داشته باشند.سید حسن هاشمی در مجمع عمومی خیرین سلامت کشور، با اشاره به پروژه‌های دولت در حوزه سلامت، اظهار کرد: این پروژه‌ها که بیشتر در دولت یازدهم اجرا شده‌اند بی نظیر بودند و در مناطق محروم و شهرهای مرزی ایجاد شده‌اند. بخشی از آنها با مجمع خیرین سلامت مشترک بوده و بخشی دیگری از آن نیز وظیفه خود دولت است که آنها را آغاز کرده و بسیاری نیز به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم اجرای این پروژه‌ها باعث آرامش شده چون مردم فکر می‌کنند نظام و ملت اسلامی به فکر آنها هستند و گره‌ای از کار آنها باز می‌کنند؛ اگرچه هنوز هم راضی نیستیم، اما با وجود این در دولت یازدهم کار شد، در دولت دوازدهم نیز همان مسیر را ادامه می دهیم.

وزیر بهداشت افزود:  این مشکلات نیز  می‌گذرد. من این را تعبیر به طوفان کردم؛ چون چند دقیقه بیشتر نیست و گرد و خاکی هم ایجاد می‌کند. نه باید سیاه‌نمایی کرد، نه سفیدنمایی. نباید خودمان را به غفلت بزنیم؛ بلکه باید آمادگی داشته باشیم. حوزه بهداشت و درمان نیز از دستگاه‌هایی است که آمادگی نسبی دارند.

هاشمی با بیان اینکه مدیران خوب، سالم و فداکاری در همه جای کشور از جمله در این حوزه وجود دارد، تصریح کرد: به نظر من این مدیران الان مصمم‌تر از قبل هستند. من می‌بینم از ۶ صبح تا ۱۱ شب کار می‌کنند و کار برایشان شیرین‌تر شده است. سابقه نداشته کسانی که امروز مقابل ما صف‌آرایی کردند، این قدر وقیح و بی‌شرم باشند. به قول خودشان می‌شود گفت سخت‌ترین تحریم‌ها را می‌خواهند تحمیل کنند. البته خواب و خیال بیشتر نیست. به نظر آنها سخت است، ما در سختی زندگی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این مردم سخت‌تر از این را هم از سر گذرانده‌اند و خداوند قدرت و استقامتی به آنها داده که امروز در دنیا و در طول تاریخ بی‌نظیر است. همه این ایستادگی‌ها اول از همه با ایمان و اعتقاد به خدا و بعد اعتقاد به این مردم است. آنها مدعی هستند که می‌خواهند ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را در طول تاریخ تحمیل کنند. آنها آن قدر بی‌شرم هستند که  بیشتر به نقاطی فشار می‌آورند که مردم بیشتر ناراحت می‌شوند؛ مانند حوزه سلامت، دارو، کودکان، افراد مسن، شیرخشک و تجهیزات پزشکی.

هاشمی با بیان اینکه تصور می‌کنم آمادگی نسبی وجود دارد، گفت: باید تلاش کنیم برای مردم هم گرفتاری پیش نیاید. توقع من بیشتر از این است و فکر می‌کنم حتی باید کاری کنیم که اگر مشکلی بوده در سال ۹۶ وجود داشته است،  در سال ۹۷ نسبت به گذشته کاهش پیدا کند، نه اینکه افزایش داشته باشد. در عین حال بتوانیم پروژه‌ها را با قدرت و اقتدار بتوانیم پیش ببریم.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی قرچک ورامین، ادامه داد: درست است که این بیمارستان با ۱۰۰تخت خواب در دوسال ساخته شده، اما بسیار مدرن، مجهز و زیباست و با تعرفه دولتی خدمت می‌دهد اما کنار آن کار ساخت بیمارستانی ۳۵۰ تخت خوابی را شروع کردیم. آنجا از من سوال کردند شرق تهران بیمارستانی برای بیماران ضربه مغزی، تصادفی و تروما نیست؟ گفتم خدا را شکر می‌کنم که هفته پیش خدمت رئیس بنیاد مستضعفان بودیم. وی نیز برای ساخت بیمارستانی ۵۴۰ تخت خوابی قول دادند. 

هاشمی تاکید کرد: نه تنها باید کاری کنیم که برای روزمره مردم مشکلی ایجاد نشود، بلکه باید بتوانیم پروژه‌های فعلی را دنبال کنیم تا مردم امیدوارتر از گذشته باشند. 

وی با اشاره با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه دارو، درمان و خدمات بیماران خاص نباید وجود داشته باشد، بیان کرد: گاهی اوقات مدیران به دلیل ناهماهنگی تصمیم هایی می‌گیرند که ممکن است باعث ناراحتی آنها شود. دارو نیز افزایش قیمتی داشت که البته باید این کار را می‌کردیم چون نرخ ارز و دستمزدها تغییر کرده است. باید واقع بین بود؛ نمی‌شود یک‌طرفه قضاوت کرد. تولید می‌خوابد و برخی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند بیچاره می‌شوند. از طرف دیگر نیز بیمه‌ها باید طوری حضور داشته باشند که مردم به خصوص اقشار ضعیف آسیب نبینند.

هاشمی با بیان اینکه گاهی اوقات چتر بیمه‌ای متناسب با این افزایش قیمت‌ها نیست، گفت: اگر این پوشش بیمه‌ای برای همه اقشار نیست باید خیلی مراقبت کنیم که فقرا، ضعفا و به ویژه بیماران خاصی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند آسیبی نبینند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان