تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
شاهین بیانی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

وزارت ورزش مشکل دلاری تیام و جپاروف را حل نکرد/ بین استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل می‌شوند

پیشکسوت استقلال می‌گوید: پرسپولیس هم زیر نظر وزارت ورزش است ولی آن‌ها مثل استقلال مشکل دلاری برای حضور بازیکنان خارجی خود ندارند.
11111111111111111
رویداد۲۴ شاهین بیانی بازیکنان شاخص دهه ۹۰ میلادی در آسیا از مشکلات این روزهای تیم سابق خودش می‌گوید؛ از تغییر مدیرعامل و همچنین وضعیت قرارداد تیام و جپاروف گلایه دارد و نگران جای خالی امید ابراهیمی است. متن زیر گفت‌وگوی ما با شاهین بیانی ستاره سال‌های نه چندان دور استقلال است:

*استعفای مدیرعامل استقلال را در این شرایط چطور ارزیابی می‌کنید؟


در این مقطع از زمان، تغییر و تحول به باشگاه لطمه می‌زند و ساختار کلی تیم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به هر حال چند روزی تا شروع لیگ جدید باقی نمانده و استقلال همچنان در یارگیری خوب عمل نکرده و تا حدی از برنامه عقب افتاده است. با وجود اینکه تغییر مدیرعامل تیم را در این برهه زمانی به صلاح باشگاه نمی‌دانستم ولی امیدوارم منجر به خیر شود.

*پس از کش و قوس‌های فراوان، امید ابراهیمی یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان استقلال راهی لیگ قطر شد، نبود این بازیکن در فصل می‌تواند به تیم ضربه بزند؟


از نظر من برخی بازیکنان در تیم، جایگزین دارند و بعضی بازیکنان دیگر به قدری از کیفیت بالایی برخوردارند که بازیکنان دیگر نمی‌توانند جای خالی آن‌ها را پر کنند. امید ابراهیمی جزو بازیکنانی بود که در استقلال، جایگزینی در حد خودش نداشت. ان‌شاا... جایگزین ابراهیمی بتواند هرچه زودتر با جو تیم آشنا شود و طوری عمل کند که نبود او در استقلال حس نشود.

*ادامه همکاری بازیکانی مثل تیام، جپاروف، چشمی و حسینی در استقلال در هاله‌ای از ابهام است، آیا نیاز به مذاکره بیشتر در جهت تمدید قرارداد با این بازیکنان را لازم می‌دانید؟

تا جایی که من اطلاع دارم این مشکل به وزارت ورزش و جوانان که متولی باشگاه استقلال است برمی‌گردد. مخصوصاً در خصوص تیام و جپاروف باید مشکل دلاری باشگاه حل می‌شد که امروز شاهد حضور این دو بازیکن در اردو تیم می‌بودیم. علیرغم اینکه پرسپولیس هم زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است ولی می‌بینیم که آن‌ها چنین مشکلی ندارند و بازیکنان خارجی آن‌ها در خدمت تیم هستند. احساس می‌شود در این رابطه وزارتخانه بین استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل شده است. نکته دیگر که باید بگویم این است که که بازیکنی که به استقلال می‌آید جدای از اینکه باید به مسائل مالی اهمیت دهد باید به پیراهن باشگاه و هواداران استقلال هم افتخار کند، از این‌رو استقلال بازیکنی را می‌خواهد که فقط فکر پول نباشد.

*سوپرجام بدون برگزاری مسابقه‌ای سه بر صفر به نفع پرسپولیس اعلام شد، نظرتان در این باره چیست؟

بازی سوپرجام یک بازی سمبلیک است و سازمان لیگ به دنبال این بود که قبل از شروع فصل یک دربی را برگزار کند تا هواداران به استادیوم بیایند. من فکر می‌کنم با مشکلاتی که استقلال در جذب و تمدید قرارداد با بازیکنان دارد، چنین بازی خیلی برایش ارجحیت نداشت.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان