تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

درآمد بیلبوردهای تبلیغاتی به شورای شهر اعلام شده است/ از اتفاقات دوره گذشته شهرداری دفاع نمی‌کنم

ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران، می‌گوید از اتفاقات گذشته بی اطلاع است و از آن‌ها دفاع نمی‌کند اما اکنون برای شفافیت هرچه بیشتر، تمامی امکانات را در اختیار اعضای شورا قرار می‌دهد.
درآمد بیلبوردهای تبلیغاتی به شورای شهر اعلام شده است/ از اتفاقات دوره گذشته شهرداری دفاع نمی‌کنم
رویداد۲۴ بحث درباره بیلبوردهای تبلیغاتی زمانی شدت یافت که سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران در اقدامی عجیب 20بیلبورد سطح شهر را به بهاره‌ افشاری بازیگر سینما و تلویزیون داد، تا بحث رانت در این حوزه بار دیگر خودنمایی کند. هرچند این بازیگر پس از چند روز از گرفتن این بیلبوردها انصراف داد، اما مسئولان تکذیب کردند و گفتند اصلا چنین چیزی وجود نداشته است!

علی اعطا سخنگوی شورای‌شهر در نشست خبری به طعنه خطاب به مسئولان شهرداری گفت اگر تکذیب می‌کنید، حداقل راست بگویید یا درست تکذیب کنید، اما این موضوع کماکان ادامه دارد.

بیلبوردهای سطح شهر تهران یکی از بخش‌هایی هستند که درآمد بسیار بالایی دارند اما این درآمدها عموما به جیب شهرداری یا شورا نمی‌رود و به گفته تندگویان، هیچ کس از درآمد واقعی این بیلبوردها اطلاعی ندارد و بخش اعظم پروژه‌های این بخش در دستان دو برادر خانم الهه راستگو عضو سابق شورای شهر تهران است. بحث درباره تبلیغات شهری و درآمدهای آن بسیار زیاد است. برزین ضرغامی مدیرعامل زیباسازی شهرداری تهران به عنوان نهادی که تبلیغات شهری مربوط به زیرمجموعه اوست، به سوالات و ابهام‌های این روزها پاسخ می‌دهد:

مسئول اتفاقات گذشته نیستم و از آن‌ها دفاع نمی‌کنم

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به رانت‌ و عدم شفافیت در بحث بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر و اینکه این تخلفات قابل حل شدن نیست، تصریح کرد: بحث را يكي از اعضای سابق شورای شهر اعلام کرده‌اند و جا دارد که بگویم که شما چرا اصلا به وظایف نظارتی خود در این خصوص عمل نکردید. اعضای فعلی شورا در جریان کامل برنامه‌های سازمان زیباسازی هستند و هر نوع نظارتی را هم که اعلام كنند ما پذیرا هستیم زیرا اعضای فعلی شورا به دنبال شفافیت هستند و ما نیز هر کاری که برای شفافيت فعاليت‌ها وتحقق شعار شفافيت اعضای شورا لازم باشد را انجام خواهیم داد. این نکته را هم باید بگویم که من مسئول اتفاقات گذشته نیستم و از آن‌ها دفاع نمی‌کنم.

33هزارمتر سازه تبلیغاتی تجاری داریم

ضرغامی با اشاره به بحث دادن بیلبوردهای تبليغاتي توسط سازمان ورزش تصریح کرد:  متولی اصلی بیلبوردهاي تبلیغاتی که در سطح شهر وجود دارد، سازمان زیباسازی شهر تهران است، این سازمان نیز بر  اساس شيوه نامه‌ها و سياست‌هاي شهرداري اين فعالیت را انجام می‌دهد. در خصوص سازه‌هاي سطح شهر باید بگویم که این تابلوها یه دو بخش تجاری و فرهنگی تقسيم  مي‌شوند؛ تابلوهاي تجاری در برخی از مناطق متراکم و در برخی از مناطق غیرمتراکم هستند هر کدام از بخش‌های تجاری و فرهنگی نیز معاونت‌های مربوط به خود را دارند و بر اساس وظايفي که دارند فعاليت‌هاي مربوط به بخش خود را پيگيري مي‌كنند و مسئولیت هر بخشی دقیقا مشخص است. 33هزار  مترمربع سازه تجاری  و 25هزار متر مربع سازه  فرهنگي در اختيار سازمان  و مناطق بيست و دو گانه است.
 
سازه‌های تجاری در مناطق 1،2،3 و 6 تراکم بیشتری دارد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، ادامه داد: اکنون چیزی نزدیک به 33 هزارمتر سازه تجاری و 25هزارمتر سازه فرهنگي در  شهر تهران وجود دارد و تلاش ما این است که سازه‌های فرهنگی تمام شهر را پوشش دهد و این پیام‌ها را شهروندان تهرانی در همه جاي شهر ببينند. البته بخشی از این سازه‌های فرهنگی نیز در اختیار شهرداری مناطق است. اما در مورد سازه‌های تجاری باید بگویم که این سازه‌ها در مناطق يك و دو و سه و شش  تراکم بیشتری دارد و علت آن هم این است که مشتریانی که به دنبال تبلیغ سازمان‌ها و شرکت‌هایشان هستند بیشتر تلاش دارند تا تبلیغاتشان در مکان‌های پر رفت و آمد و پرتراکم ديده شود. 
 
درآمدهای سازمان را به شورای شهر اعلام کرده‌ایم

ضرغامی در پاسخ به این سوال که درآمد سالانه این بیلبوردهای تبلغیاتی چه میزان است، گفت: درآمدهای سازمان را  به  شوراي شهر اعلام كرده‌ايم و شورای شهر نیز آن را مصوب کرده و امیداوریم همين مبالغ نيز محقق  شود. امسال نیز مصوب شد تا هر میزانی که سازمان زیباسازی شهر تهران درآمد داشت، 50 درصد از آن را به شهرداری بدهد و 50درصد باقی مانده نیز برای ماموریت‌هایی است که  به سازمان زیبا سازی شهر تهران محول شده تا اهداف و برنامه‌های مصوب شده در پایتخت را دنبال کند.
 
اعضای شورا تمامی اطلاعات سازمان زیباسازی  را در اختیار دارند

برزین ضرغامی، با اشاره به مصاحبه اخیر تندگویان با رویداد۲۴ درباره سامانه شفاف سازی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر، گفت: در جریان ارتباط آقای تندگویان با مدیران شهری قبلی نیستم، اما باید بگویم که همه اطلاعات سازمان را اعضای فعلی شورای شهر در اختیار دارند و هر اطلاعاتی را هم که نداشته باشند ما در اختیارشان می‌گذاریم. سامانه شفافیت قراردادها تایید شده و اعضای شورا نیز آن را پیگیری می‌کنند. صراحتا اعلام می‌کنم که از سامانه دوره قبلی کاملا بی‌اطلاع هستم و بر اساس سیاست‌هایی که شورای فعلی اتخاذ کرده است، حرکت می‌کنیم و هرسیاستی که اعضای شورا برای شفافیت بیشتر طراحی کنند، بنده به عنوان مديرعامل سازمان زیباسازی مکلف به اجرای آن هستم.
 
از ماجرای برادران خانم راستگو بی اطلاعم

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با تاکید بر اینکه از ماجرای برادران خانم راستگو کاملا بی اطلاع هستم و در جریان مسائل‌شان نیستم، تصریح کرد: آن‌ها را نه می‌شناسم و نه با آن‌ها ارتباطی دارم. اما هرکس با ما قرارداد دارند روال مشخصی دارد؛ کسانی می‌توانند وارد مزایده‌های سازمان‌ زیباسازی بشوند که مجوز كانون آگهي تبليغات از اداره كل فرهنك و ارشاد اسلامي استان تهران بگيرند سپس به سازمان زیباسازی مراجعه می‌کنند و سازمان پس از ارزیابی، آن‌ها را بر اساس سوابقی که دارند رتبه‌بندی می‌کند. در نظر داریم در مزایده‌ای که در آینده بسیار نزدیک در پیش رو داریم، اصحاب رسانه‌ها را دعوت کنیم تا از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند.

برای تحقق شعار شفافیت آماده هر نوع همکاری هستیم

برزین ضرغامی ادامه داد: بازهم تاکید می‌کنم که برای تحقق شعار شفافیت شورای فعلی شهر تهران، آماده هر نوع همکاری لازم هستیم و هیچ اطلاعات محرمانه‌ای نداریم و همه شهروندان می‌توانند به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان