تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش:

امکان اعزام معلم خصوصی برای دانش‌آموزان شین‌آبادی وجود ندارد/ گرفتن معلم خصوصی بر عهده والدین است

مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکان اعزام معلم خصوصی برای دانش‌آموزان شین‌آبادی وجود ندارد، گفت: معلم خصوصی تشکیلات خاص خودش را می‌خواهد که اولیا باید خودشان این را انجام بدهند.
رویداد۲۴ گودرزکریمی‌فر مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش، درباره درخواست دانش‌آموزان شین‌آبادی از آموزش و پرورش برای اعزام معلم خصوصی و کمک به آنها برای جبران عقب‌ماندگی‌های درسی‌شان گفت: برای این دانش‌آموزان کلاس‌های فوق برنامه، مشاوره‌های تحصیلی و ... در نظر گرفته‌ایم و هر وقتی که به تهران آمدند، آنها را بدون ایاب و ذهاب و سرپناه نگذاشتیم، همچنین بیمه‌های عمر رایگان را در اختیارشان قرار دادیم.
 
آموزش دانش‌آموزان شین‌آبادی تعطیل نشده‌است

 
وی افزود: درست است که این دانش آموزان در زمان عمل‌شان از درس‌ها جا ماندند، اما این بدان معنا نیست که آموزش و پرورش، آموزش این دانش‌آموزان را تعطیل کرده باشد. آموزش و پرورش شین‌آباد تمام برنامه‌های آموزشی مربوط به این دانش‌آموزان را انجام داده و کیفیت آموزش به آنها، و برنامه‌های فوق برنامه‌‌شان نیز رصد می‌کند و اگر هر سوالی داشته باشند، می‌توانند مطرح کنند تا آموزش و پرورش در همان قسمت برایشان جبران کند.
 
مشکل دانش‌آموزان فقط مربوط به درمانشان است
 

کریمی‌فر ادامه داد: مشکل و گلایه‌ای که این دانش‌آموزان دارند، از لحاظ درمانی است که البته حق هم دارند، اما از لحاظ آموزشی مشکلی ندارند. اینکه یک نفر بگوید ما از آموزش جا مانده‌ایم، یک حرف کاملا کلی است، این یعنی چه؟ چطور دانش‌آموزان از درس‌ها جا مانده‌اند؟ آموزش و پرورش کماکان پای کار است و کلاس درس، فوق برنامه‌های تقویتی، معلم‌های ویژه و...  برای آموزش این دانش آموزان در نظر گرفته است.
 
کلاس‌های فوق برنامه برایشان گذاشته‌ایم

 
او در خصوص اعزام معلم خصوصی برای دانش‌آموزان شین آباد گفت: معلم خصوصی که به خانه هر کدام از این دانش‌آموزان برود را نداریم، ولی برای همه دانش‌آموزانی که از درس جا مانده‌اند، در مدرسه کلاس‌های فوق برنامه گذاشته‌ایم. ممکن است یک نفر در این میان شیطنتی کند و بگوید ما از آموزش‌ها جامانده‌ایم، اما واقعیت این است که آموزش و پرورش در وظایفی که برای آن شرح شده، قصوری نکرده است. مسئله این دانش‌آموزان بیشتر در زمینه درمانشان است.
 
دانش‌آموزان شین‌آبادی انتظار معلم خصوصی نداشته باشند
 

وی ادامه داد: شما از دانش‌آموزان‌ بپرسید، اینکه می‌گویند آموزش و پرورش به ما کمک نمی‌کند، منظورشان دقیقا چه کمکی است و چه انتظاری دارند؟ آموزش و پرورش نمی‌تواند به خانه هر فردی معلم خصوصی بفرستد، اما کلاس فوق برنامه هم، همان معلم خصوصی است. اگر دانش آموزان چند جلسه به کلاس درس نیامدند، آموزش و پرورش با بهترین و تخصصی‌ترین معلم‌ها برای آن‌ها این مسئله را جبران کرده است، اما اینکه این انتظار را داشته باشند که برای هر فرد در هر درسی یک معلم خصوصی در نظر گرفته شود، نمی‌شود.
 
مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:‌ این دانش‌آموزان مشکل ایاب و ذهاب و رفت و آمد به مدرسه را ندارند، معلم خصوصی تشکیلات خاص خودش را می‌خواهد که اولیا باید خودشان این را انجام بدهند.
 
آموزش و پرورش به وظایف خود عمل کرده‌است

 
کریمی‌فر با بیان اینکه آموزش و پرورش به وظایف خود در این باره عمل کرده است، گفت: در شرح وظایفی که بین آموزش و پرورش، وزارت کار و تعاون و وزارت بهداشت مطرح شده، آموزش و پرورش کار خودش را انجام داده است. اگر اینها به تهران آمدند و جایی نداشتند، اگر در ایاب و ذهاب و خدمات‌رسانی به مشکل خوردند و اگر بگویند آموزش و پرورش برای ما معلم نفرستادند؛ ما تمام این حرف‌ها را پاسخگو هستیم، ولی اینکه بگویند ما در خانه بنشینیم و برای ما در هر درس یک معلم خصوصی به خانه بیاید، امکانش نیست. معلم خصوصی برای کسی است که فرزندش از معلم خود چیزی یاد نمی‌گیرد و برای تقویت او از معلم خصوصی کمک می‌گیرد.
 
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش همکار و همیار این دانش‌آموزان است. جز کارهایی که ذکر شد، کار دیگری از عهده ما برنمی‌آید، اما کارهای جراحی پلاستیک از عهده وزارت بهداشت و درمان ساقط نیست.
 
بهتر است برای آموزش به مدرسه بروند

 
کریمی‌فر در پاسخ به این سوال که پس شما بر این عقیده‌اید، چون دانش‌آموزان مشکل رفت و آمد به مدرسه را ندارند، بهتر است در همان کلاس‌های درس برایشان کلاس‌های فوق برنامه برگزار شود، تا اعزام معلم خصوصی؟ گفت: از لحاظ روانی این برنامه‌ها در مدرسه به نفع دانش‌آموزان است، کسی که در خانه تنها باشد از لحاظ روانی احساس خوبی نخواهد داشت. این دانش‌آموزان تنها دست و صورتشان دچار آسیب شده و برایشان بهتر است که برای آموزش به مدرسه بروند و در اجتماع باشند.
 
مدیر کل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش در پایان گفت: در مدرسه همه امکانات آموزشی اعم از کارگاه‌ها، آزمایشگاه و تجهیزات کامل مستقر است که در خانه امکان ایجاد این تجهیزات وجود ندارد. قطعاً مدرسه بهترین مکان برای کیفیت‌بخشی به بحث آموزش است. ما حاضریم دانش‌آموزان در هر زمینه‌ای آموزشی هر مشکلاتی که دارند را مطرح کنند تا بررسی کنیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: درمان ، تحصیل ، آموزش
نظرات شما
پیشخوان