تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

بازرس کل موقت سیا استعفا می دهد

«کریستوفر شارپلی» بازرس کل موقت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به اقدام تلافی جویانه علیه افشاگران این نهاد متهم است، از سمت خود استعفا می دهد.
رویداد۲۴  وی که موافقت با نامزدی اش برای پست بازرس کل سیا در سنای آمریکا به تاخیر افتاده است، اعلام کرد که ظرف 30 روز از سمت خود کناره گیری می کند.

«رایان تراپانی» سخنگوی سیا گفت: شارپلی پس از سه دهه خدمت، تصمیم گرفته است حرفه اش را در خارج از سازمان سیا دنبال کند.

این مقا سیا همچنین نامزدی اش برای پست بازرس کل این سازمان را نیز پس می گیرد. هنوز دلیل وی برای استعفا و انصراف از نامزدی برای سمت بازرس کل سیا مشخص نشده است.
کناره گیری شارپلی در حالی روی می دهد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با گماردن نامزدهایش در پست های کلیدی با مشکل مواجه است و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز در ارتباط با تحقیق در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، از سوی کاخ سفید تحت فشار شدیدی قرار دارد.

بازرس کل سیا در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا بود، از سال 2015 ( 1394)تاکنون سرپرستی بازرس کل این سازمان را برعهده داشته است.

شارپلی به موضوع شکایت کارمندان سابق دفتر بازرس کل سیا تبدیل شده است. دو مقام بازنشسته این دفتر، وی را به مجازات خود به دلیل افشاگری در مورد تخلفات دفتر بازرس کل متهم کرده اند. همچنین شکایاتی از سوی دیگر کارمندان این دفترعلیه شارپلی تنظیم شده است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، سنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان