تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

تهدید ترامپ برای وضع تعرفه روی ۵۰۰ میلیارد دلار واردات چین

رییس جمهور آمریکا تهدید کرد روی ۵۰۰ میلیارد دلار واردات از چین تعرفه وضع خواهد کرد که چنین اقدامی، اختلاف تجاری واشنگتن با پکن را تشدید خواهد کرد.
تهدید ترامپ برای وضع تعرفه روی ۵۰۰ میلیارد دلار واردات چین

رویداد۲۴ دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه "سی ان بی سی" درباره ناترازی تجاری با چین گفت: ما ناترازی تجاری خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌ایم و من آماده‌ام روی ۵۰۰ میلیارد دلار واردات از چین تعرفه وضع کنم.

شاخص‌های بزرگ وال استریت که پیش از این به دلیل نگرانی‌های تجاری دچار افت شده بودند، پس از این مصاحبه کاهش بیشتری پیدا کردند.

آمریکا اوایل ماه میلادی جاری روی ۳۴ میلیارد دلار واردات چین تعرفه وضع کرد و چین در واکنش به این اقدام، روی واردات کالاهای آمریکا به ارزش مشابه، مالیات بست.

واشنگتن علیه تعرفه‌های تلافی جویانه چین و سایرین از جمله اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و ترکیه که در واکنش به تعرفه‌های آمریکا علیه واردات فولاد و آلومینیوم وضع شده،  به سازمان تجارت جهانی اعتراض کرده است.

ترامپ در این مصاحبه وقتی که گفته شد اگر آمریکا روی این میزان کالا تعرفه وضع کند، ممکن است با سقوط بازار سهام مواجه شود گفت: اگر این اتفاق بیافتد، می‌افتد. من این کار را برای سیاست انجام نمی‌دهم.

ترامپ می‌خواهد رهبران چین اقداماتی را برای کاهش کسری تجاری ۳۷۵ میلیارد دلاری آمریکا با چین انجام دهند.

دولت ترامپ، چین را به استفاده از شیوه‌های تجاری غیرمنصفانه و وادار کردن سرمایه‌گذاران آمریکایی به انتقال اجباری فناوری‌های مهم به شرکت‌های چینی متهم کرده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان