تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۷

آثار کودک پُرهزینه‌ترین گونه سینمایی است

کارگردان فیلم سینمایی «کوچه بی نام» گفت: برخی تصور می کنند فیلم کودک، بودجه کمی می خواهد در حالی که به تصویر کشیدن دنیای خیال گونه و پر رویای کودکان، پرهزینه ترین نوع تولیدات سینما است.
آثار کودک پُرهزینه‌ترین گونه سینمایی است


رویداد۲۴ هاتف علیمردانی روز شنبه با اشاره به این که سینمای کودک و نوجوان تاکنون به پارادایمی (الگوواره ای) که آن را به مقصد می رساند توجه نکرده است، گفت: واقعیت این است که بچه های امروز سلیقه بالاتری از فیلمسازان دارند بنابراین هیچ وقت برای دیدن فیلم هایشان به سینما نمی روند.
وی افزود: در دوران کودکی من و هم نسلانم ارتباطات رسانه ای امروزی وجود نداشت، یادم است برای دیدن کارتون «سیندرلا» چقدر تلاش کردم و سالها علاقه مند به این کارتون بودم.
کارگردان فیلم سینمایی «آباجان» با اشاره به این واقعیت که سطح سلیقه و انتظار نسل گذشته از سینمای کودک و نوجوان پایین تر از بچه های امروز بود، ادامه داد: از سوی دیگر سینمای کودک و نوجوان در گذشته با وجود این که تکنیک چندانی نداشت، به لحاظ قصه پردازی در سطح بالاتری بود، این سینما اگر راه خود را در همان مسیر ادامه می داد می توانست به نتیجه برسد.

**فیلم کودک باید ترکیب انیمیشن با فضای رئال باشد
علیمردانی با اشاره به علاقه اش به سینمای کودک و علت کناره گیری از آن گفت: همین چند وقت پیش پیشنهاد ساخت یک فیلم کودک داشتم و ابتدا پذیرفتم به عنوان کارگردان هنری همکاری کنم اما بعد از برآورد مالی، کار به نتیجه نرسید.
کارگردان فیلم سینمایی «هفت ماهگی» ادامه داد: متاسفانه در کشور ما تصور این است که فیلم کودک بودجه کمی می خواهد در حالی که به تصویر کشیدن دنیای خیال گونه و پر رویای کودکانه، نیازمند جلوه های ویژه است و ترکیب انیمیشن با فضای رئال، هزینه بسیار می طلبد.

**سینمای کودک اگر درست مدیریت شود سودآور است
علیمردانی تاکید کرد: سینمای کودک اگر درست پیش برود، در عین پرهزینه بودن، سودآوری هم خواهد داشت.
وی درباره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان و تاثیر آن بر این گونه سینمایی نیز گفت: فیلمسازان ما باید بدانند دیگر دوره عروسک تن پوش تمام شده است، سینمای کودک و نوجوان به لحاظ تکنیکی و فنی نیروهای توانمندی دارد و می توان آنها را جذب این سینما کرد.
کارگردان «به خاطر پونه» خاطرنشان کرد: به نظرم به جای تعدد فیلمسازی در سینمای کودک و نوجوان، اگر یک فیلم خوب در این گونه بسازیم، برنده هستیم و باید نگاه کم هزینه بودن را از سینمای کودک برداریم.

**اگر سینمای کودک را از دست بدهیم، انگار بچه ها را از دست داده ایم
علیمردانی با تاکید بر اینکه دولت، بنیاد سینمایی فارابی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای مسئول باید از سینمای کودک و نوجوان حمایت و در آن سرمایه گذاری کنند، گفت: نویسندگان و کارگردانان این حوزه نیز باید متقاعد به کار شوند زیرا اگر سینمای کودک را از دست بدهیم، انگار بچه ها را از دست داده ایم.
سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان 8 تا 14 شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار می شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان