تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

امید به زندگی ۷ سال افزایش یافته است

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امید به زندگی ۷ سال افزایش یافته است، گفت: با افزایش امید به زندگی، علاوه بر بهبود قابل توجه شاخص‌های سلامتی کشور، افزایش دسترسی به نیروی کار و ایجاد فرصت برای افزایش بهره‌‌وری در کشور را موجب شده است.

رویداد۲۴-سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امید به زندگی ۷ سال افزایش یافته است، گفت: با افزایش امید به زندگی، علاوه بر بهبود قابل توجه شاخص‌های سلامتی کشور، افزایش دسترسی به نیروی کار و ایجاد فرصت برای افزایش بهره‌‌وری در کشور را موجب شده است.ایرج حریرچی (سخنگوی وزارت بهداشت) امروز در نشست خبری بیان داشت: امید به زندگی در بیست سال منتهی به سال ۹۵ از ۶۸.۳ به ۷۵.۴ سال رسیده است.

او با اشاره به اینکه این افزایش بیش از ۷ سال امید به زندگی کلی با کاهش مرگ و میر، باعث افزایش رشد جمعیت شده است، گفت: با افزایش امید به زندگی سالم به همین میزان، علاوه بر بهبود قابل توجه شاخص‌های سلامتی کشور، افزایش دسترسی به نیروی کار و ایجاد فرصت برای افزایش بهره‌‌وری در کشور را موجب شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال، به عنوان یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی، درمانی و حتی توسعه‌ای کشور محسوب می‌شود، گفت: مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال، از ۴۵.۳ در هزار تولد زنده با کاهش بیش از ۶۵ درصدی به ۱۵.۵ در ۱۰۰۰ رسیده است.

 او افزود: به دلیل پیشرفت های بهداشتی و درمانی در کشور از ۱۰۰۰ نوزاد متولد شده، ۹۸۵ کودک به سن بالای ۵ سالگی می رسند؛ این درحالی است که این میزان در قبل از انقلاب در حدود ۸۰۰ در ۱۰۰۰ بوده است.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان