تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

الجبیر: تهران قطعنامه‌ها درباره حمایت از تروریسم را نقض می‌کند/ایران باید سیاست عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را در پیش بگیرد

الجبیر خطاب به «عرب نیوز» ادعا کرده که به دلیل «حمایت ایران از تروریسم، نقض توافق‌های بین‌المللی و مداخله این کشور در امور داخلی دیگر کشورها» که عربستان سعودی از همه تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند.

رویداد۲۴-الجبیر خطاب به «عرب نیوز» ادعا کرده که به دلیل «حمایت ایران از تروریسم، نقض توافق‌های بین‌المللی و مداخله این کشور در امور داخلی دیگر کشورها» که عربستان سعودی از همه تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند. وزیر خارجه عربستان سعودی اتهام‌زنی‌های بی‌اساس درباره حمایت ایران از تروریسم را تکرار و بر حمایت ریاض از تحریم‌ها علیه تهران تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی بار دیگر ادعاهای بی اساس درباره مداخله ایران در امور داخلی دیگر کشورها و حمایت تهران از تروریسم را مطرح کرد.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی به یک رسانه انگلیسی زبان این کشور، باز هم علیه ایران اظهارنظر کرد و ادعاهای تکراری و بی اساس سعودی‌ها علیه ایران را تکرار کرد.

او خطاب به «عرب نیوز» ادعا کرده که به دلیل «حمایت ایران از تروریسم، نقض توافق‌های بین‌المللی و مداخله این کشور در امور داخلی دیگر کشورها» که عربستان سعودی از همه تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند.

وزیر خارجه عربستان سعودی ایران را مقصر اعمال تحریم‌ها علیه این کشور خواند و گفت: «تهران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره موشک‌های بالستیک و قطعنامه‌ها درباره حمایت از تروریسم را نقض می‌کند».

الجبیر با تکرار مواضع ضد ایرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت که ایران برای داشتن «روابط عادی و نرمال با جامعه بین‌المللی باید به قوانین بین‌المللی اصول حسن همسایگی و همجواری احترام بگذارد و سیاست عدم مداخله در امرو داخلی دیگر کشورها را در پیش بگیرد».

وزیر سعودی در ادامه افاضات ضد ایرانی خود، بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و همچنین مدعی شد که این کشور باید به دادن موشک‌های بالستیک به «شبه نظامیان تروریست» پایان دهد.

اظهارات الجبیر در حالی مطرح شده که آمریکا به دنبال خروج از برجام و اعلام قصد خود برای بازگرداندن تحریم‌ها و «به صفر رساندن» صادرات نفتی ایران، از عربستان سعودی خواسته خلا احتمالی صادرات نفت ایران را پر کند.

نظرات شما
پیشخوان