تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

رکورد شکنی قیمت نفت اقتصاد آمریکا را به رکود می کشاند

پیش بینی رکود اقتصادی آمریکا در پی رکوردشکنی قیمت های نفت، سرمایه گذاری 22 میلیارد دلاری چین در بخش نفت و گاز، مخالف علنی ترکیه با تحریم های نفتی واشنگتن علیه تهران و حذف 500 نیروی کاری شرکت تولید و توزیع برق آلمان، از جمله مهترین اخبار حوزه انرژی است.
رکورد شکنی قیمت نفت اقتصاد آمریکا را به رکود می کشاند


رویداد۲۴ قیمت نفت در نیمه نخست سال 2018 میلادی 20 درصد افزایش یافته و احتمال داده می شود بهای بالای آن موجب یک رکود جدید در اقتصاد جهانی شود؛ تاریخ نیز نشان می‌دهد پنج رکود بزرگ اقتصاد آمریکا پس از رشد قیمت نفت اتفاق افتادند.
در ژوئیه سال 2018 میلادی، «وارن بافت» سرمایه‌دار سرشناس آمریکایی اعلام کرد که تورم لجام‌گسیخته، در قیمت نفت و بنزین، بزرگ‌ترین خطری است که اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کند.
«مارک زندی» اقتصاددان ارشد موسسه اعتبارسنجی مودیز نیز گفت: رشد سریع قیمت نفت، عامل کمک‌کننده به همه رکودها پس از جنگ جهانی دوم بوده‌ و احتمال رکود شدید اقتصادی در سال 2020 میلادی، نسبت به پارسال بیشتر شده است.
معافیت‌های مالیاتی ترامپ، افزایش هزینه‌های دولتی و از میان رفتن فاصله میان نرخ بهره کوتاه‌مدت و بلندمدت در آمریکا، از دیگر عواملی هستند که آمریکا را در معرض رکود اقتصادی قرار می‌دهند.

** مخالفت علنی ترکیه با تحریم های نفتی آمریکا علیه تهران
به گزارش رویترز، «موولود کاووسوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت کشورش به مقام های آمریکایی اعلام کرده که با تحریم های ضد ایرانی آمریکا به ویژه در حوزه نفت مخالف است و مجبور به اجرای آنها نیست.
ترکیه اقدام رئیس جمهوری آمریکا برای کناره گیری از توافق هسته ای را مورد انتقاد قرار داد و به طور علنی با قطع خرید نفت ایران مخالفت کرد.
کاووسوغلو تصریح کرد: مجبور نیستیم به تحریم های یک کشور علیه کشور دیگر پایبند باشیم، گرچه این تحریم را منصفانه نیز نمی بینیم و با مقام های آمریکایی درباره این موضوع به طور واضح صحبت کردیم.
وی ادامه داد: اگر ترکیه نفت خود را از ایران نخرد، از کجا باید تقاضای داخلی خود را تامین کند؛ ما در برابر چنین فشارها، تحریم ها و تهدیدهایی سر خم نمی آوریم.

** چین 22 میلیارد دلار برای افزایش تولید نفت و گاز سرمایه گذاری می کند
رویترز به نقل از شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) گزارش داد، قرار است تا سال 2020 میلادی 22 میلیارد دلار برای افزایش تولید نفت و گاز در منطقه غرب این کشور سرمایه گذاری تا افت تولید از میدان های شمال شرق چین را جبران کند.
این سرمایه گذاری، تولید را در منقطه خودمختار سین کیانگ به بیش از 50 میلیون تن معادل نفت در فاصله سال های 2018 تا 2020 می رساند.

** سینوپک بیشترین سود نیم ساله را انتظار می کشد
به گزارش رویترز، شرکت نفت و پتروشیمی چین (سینوپک) انتظار دارد در پی رشد قیمت نفت و بهبود صنعت پایین دست در این کشور، سوددهی نیمه نخست سال جاری میلادی از سال 2013 میلادی تاکنون به بیشترین میزان برسد.
این شرکت که بزرگترین پالایشگر نفت چین به شمار می رود، در بیانیه ای اعلام کرد: انتظار دارد سود خالص آن در نیمه نخست امسال 50 درصد افزایش سالانه داشته باشد.
این میزان در مدت مشابه پارسال سه میلیارد و 980 میلیون دلار اعلام شده بود که بیشترین میزان از پنج سال اخیر است.

** بزرگترین شرکت برق جهان 500 نیروی کاری را حذف می کند
به گزارش رویترز، شرکت سرمایه گذاری، تولید و توزیع برق آلمان، «ای آن»، قرار است، هفته آینده تعدیل 500 نیروی کاری را در شعبه انگلیس خود اعلام کند.
این شرکت که بزرگترین شرکت برق جهان است، قصد دارد هزینه های خود را در انگلیس کاهش دهد.
«ای آن» که یکی از بزرگترین تامین کنندگان انرژی انگلیس، 9 هزار و 400 نیروی کاری در تاسیسات خود در این کشور دارد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان