تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷

توافق آمریکا و اتحادیه اروپا به پایان دادن جنگ تجاری/بازارهای بورس آسیا سبزپوش شد

رویترز اعلام کرد: با توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای مذاکره و پایان دادن جنگ تجاری، بازار‌های بورس آسیا سبزپوش شد، اما بسیاری از اقتصاددانان به این مذاکره خوشبین نیستند.

رویداد۲۴-رویترز اعلام کرد: با توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای مذاکره و پایان دادن جنگ تجاری، بازار‌های بورس آسیا سبزپوش شد، اما بسیاری از اقتصاددانان به این مذاکره خوشبین نیستند.

به نقل از رویترز، امروز بازار‌های بورس آسیا به دلیل توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای مذاکره درباره کاهش موانع تعرفه‌های تجاری تا حدودی افزایش یافت، با وجود این، نگرانی‌های موجود درباره چشم‌انداز رشد اقتصاد جهان، هنوز سرمایه‌گذاران را حساس و نگران کرده است.

هشداری دیگری درباره کاهش رشد سود شرکت فیس‌بوک بود که روز گذشته ارزش سهام این شرکت ۲۴ درصد کاهش یافت، این مسئله نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در فصل جاری ایجاد کرده است. سازندگان خودرو نظیر ژنرال‌موتورز، فورد، فیات پیش‌بینی‌های درآمدی خود را برای سال آینده با این فرض که نگرانی‌های جنگ تجاری به سختی پایان می‌پذیرد، کاهش داده‌اند.

علاوه بر این بررسی‌ها و نظرخواهی‌های رویترز از اقتصادانان نشان داد که محافظه‌کاری‌های تجاری تأثیر بسیار زیادی در رشد اقتصاد جهانی در سال آینده خواهد داشت، بیش از ۷۵ درصد این اقتصادانان به اثرات منفی جنگ تعرفه‌ای تأکید داشتند.

امروز شاخص‌های MSCI و سهام آسیااسفیک یک دهم درصد رشد داشتند.

مت سیمپسون تحلیلگر ارشد در مؤسسه تحقیقاتی سنگاپور اعلام کرد: در این میان، برخی بازار‌ها از این ناامنی تجاری و جنگ تعرفه‌ای سود می‌برند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتحادیه ، اروپا ، بورس ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان